Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Edebiyatı 1 | TRO2031 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Neslihan Karakuş |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Genel anlamda Türk Halk edebiyatının tanıtımı ve çerçevesinin çizilmesi. Bu edebiyatın kaynakları. Bütün yönleriyle destanlar, destanların bir millet için önemi, destan motifleri ve destan tahlili. Dede Korkut Hikayeleri ve bu hikayelerin incelenmesi. |
---|---|
Dersin İçeriği | Türk Halk Edebiyatının mahiyeti, kavram alanı, tarihsel süreci; Halk Edebiyatının kolları; İslâmiyet öncesi ve sonrası eski Türk destanları, masalları, efsaneleri, halk hikâyeleri ve şiirleri, Halk edebiyatı metinleri üzerinde çözümleme çalışmaları ve bu metinlerden ilköğretim için uygun olanlarını seçme çalışmaları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Halk edebiyatını tanımlayabilme ve bu edebiyatın çerçevesini, sınırlarını çizebilme.
- Destanı öğrenme, destanların millet hayatındaki önemini idrak etme.
- Dede Korkut Hikâyelerinin Türk kültürü ve edebiyatı açısından önemi idrak etme.
- Dede Korkut Hikayelerine bütünüyle vakıf olma.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş / Oryantasyon | |
2 | Türk Halk Edebiyatının Genel Tanımı, Sınırları ve Karakteristik Özellikleri | |
3 | Türk Halk Edebiyatının Kaynakları | |
4 | Destanların Tanımı ,Destanların Oluşumu ve Mantığı | |
5 | Destanların Felsefesi ve Kaynakları | |
6 | Tip ve motif kavramı. Türk Destanlarında Motifler: Kurt Ağaç.Işık | |
7 | Destan Motifleri. Rüya. At. Mağara vb. | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Yaratılış Destanı | |
10 | Oğuz Kağan Destanı Metin İnceleme | |
11 | Oğuz Kağan Destanı Metin İnceleme | |
12 | Bozkurt Destanı, Ergenekon Destanı Satuk Buğra Han Destanı | |
13 | Dede Korkut Hikayeleri ve Genel Özellikleri | |
14 | Dede Korkut Hikayeleri Metin Tahlili | |
15 | Dede Korkut Hikayeleri Metin Tahlili | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 70 | |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 16 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|