Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İngilizce Öğretiminde Sınav Hazırlama ve Değerlendirme | ING4312 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Gülümser Efeoğlu |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Yabancı dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme kavramlarını öğrencilere tanıtmak ve öğretmen adayı öğrencilerinin bugün kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını kullanma becerilerini geliştirmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Dil becerileri öğretiminde farklı yaş grupları ve dil düzeyleri için kullanılan sınav türleri ve ölçme yöntemleri; dil becerilerini ölçmeye ve değerlendirmeye yönelik ilkeler; okuma, yazma, dinleme, konuşma, kelime bilgisi ve dil bilgisi seviyelerinin ölçülmesinde kullanılan soru türleri; sınav hazırlama teknikleri ve değerlendirme ölçütleri; çeşitli soru örneklerinin hazırlanması ve sınav değerlendirme çalışmaları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | MEB mesleki yeterlilikleri ile ilişkisi: A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. A2. Alan Eğitimi Bilgisi: Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. B1. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrencileri için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. B3. Öğrenme ve Öğretme Sürecini Yönetme: Öğretme ve öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür. Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi: BİLGİ (Kuramsal-Olgusal): 2, 4, 5 BECERİLER (Bilişsel-Uygulamalı): 2,4,5,6 YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme): 1,2, 3 YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği): 1,2, 4 YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik): 4, 7 YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik): 1 |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler sınıf bazlı ölçme ve değerlendirme temel kavram, ilke ve kurgularını tanımlayabileceklerdir.
- Öğrenciler farklı testler ve sınama biçimlerini tanımlayabilecek, geniş boyutlu dil ölçme amaçları için değişik soru türleri hazırlayabilecek; bu tür testlerin ve mevcut diğer ölçme yöntemlerini geliştirebilecek ve değerlendirebileceklerdir.
- Öğrenciler farklı yaş grupları, dil düzeyleri ve öğrenme biçemleri için dil testleri oluşturabileceklerdir.
- Öğrenciler okuma, yazma, dinleme, konuşma, kelime ve dilbilgisini test etmek için ayrık ve bütüncül biçimde sınav hazırlama tekniklerini; betimlemeli çıkarımsal istatistik hesaplamalarını ve sınav tasarımının altında yatan ilkelerini anlayacak ve tanımlayabileceklerdir.
- Öğrenciler test kurgulama aşamalarını, madde analizi ve test puanlarının yorumlanmasını, ölçünleştirilmiş testlerin değerlendirilmesini ve öğretmen tarafından hazırlanan dil sınavlarının geri etkilerini tanımlayabileceklerdir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 3 | - | 4 | 4 |
PÇ-2 | 3 | - | 1 | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | 1 | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Test nedir? Ölçme ve Öğretim. Yabancı Dil Ölçme Biçimlerine Yaklaşımlar | Okuma |
2 | Yabancı dilde sınav hazırlama ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler | Okuma |
3 | Dil Sınavları Hazırlama. Sınav türleri ve özellikleri. Notlandırma ve dönüt verme | Okuma |
4 | Standart Ölçme. Sınav türleri. Çoktan Seçmeli Test Hazırlama.Madde Analizi | Okuma |
5 | Standart Sapma. Aritmetik Ortalama. Menzil. Varyans | Okuma |
6 | Dinleme ve Konuşma Becerilerinin Değerlendirilmesi. Mikro ve Makro Becerilerin Ölçülmesi | Okuma |
7 | Okuma ve Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi. Mikro ve Makro Becerilerin Ölçülmesi | Okuma |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Mikro ve Makro Becerilerin Ölçülmesi | Okuma |
10 | Not verme ve Değerlendirme. Not vermenin Felsefesi. Kurumsal Beklentiler ve Sınırlılıklar | Okuma |
11 | Grup projesi: farklı dil testleri toplama, değerlendirme, ve sunma (kelime bilgisi, dilbilgisi, ve telaffuz, dinleme, konuşma, okuma ve yazma). | Araştırma Yapmak |
12 | Grup projesi: farklı dil testleri toplama, değerlendirme, ve sunma (kelime bilgisi, dilbilgisi, ve telaffuz, dinleme, konuşma, okuma ve yazma). | Araştırma Yapmak |
13 | Grup projesi: farklı dil testleri toplama, değerlendirme, ve sunma (kelime bilgisi, dilbilgisi, ve telaffuz, dinleme, konuşma, okuma ve yazma). | Araştırma Yapmak |
14 | Grup projesi: farklı dil testleri toplama ve değerlendirme (kelime bilgisi, dilbilgisi, ve telaffuz, dinleme, konuşma, okuma ve yazma). | Araştırma Yapmak |
15 | Grup projesi: öğrencilerin belirli bir amaç için kendi dil ölçme araçlarını oluşturması kelime bilgisi, dilbilgisi, ve telaffuz, dinleme, konuşma, okuma ve yazma). | Araştırma Yapmak |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 0 | 0 | |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 14 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|