Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Analitik Hiyerarşi Prosesi | MAT5102 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Matematik ABD Matematik Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Matematik ABD Matematik Yüksek Lisans Programı (İngilizce) Seçmeli @ Matematik ABD Matematik Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Fatma Tiryaki |
Dersi Veren(ler) | Fatma Tiryaki |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Analitik Hiyerarşi Prosesini tanımlamak, çeşitli uygulamalarını göstermek ve temel teorilerini vermektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Giriş; Hiyerarşiler ve Önceliklere İlk Bakış; Açıklayıcı Örnekler; Yöntemin Temelleri ve Uzantıları; Hiyerarşiler ve Öncelikler; Bir Formal Yaklaşım; Uygulamalar;Tahmin. Dinamik Öncelikler, Girdi-Çıktı Bağlantıları, Kaynak Tahsisi, Planlama, Zıtlaşmaların Çözümlenmesi ve Diğer Uygulamalar; Pozitif Reciprocal Matris ve Özdeğerleri; Geribeslemeli Sistemlerde Öncelikler, Ölçeklendirme ve Çok Kriterli Yöntemler |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler AHP nin tanımını, çeşitli uygulamalarını ve temel teorisini öğreneceklerdir.
- Öğrenciler verilen çeşitli uygulamalar sayesinde AHP yi güvenilir ve basit bir yöntem olarak görüp gerçek hayattaki problemlerde kullanacaklardır.
- Öğrenciler karmaşık sistemleri ve bileşenlerini analiz edebilecekler.
- Öğrenciler karar problemlerini tanımlayıp matematiksel modeller oluşturabilecektir.
- Öğrenciler daha iyi tahmin yapacak ve kararlar verebileceklerdir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 2 | 3 | - | - |
PÇ-2 | - | 3 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 5 |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | 1 | 1 | - | 3 | 4 |
PÇ-6 | - | 1 | 2 | - | 5 |
PÇ-7 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 |
PÇ-8 | - | - | 1 | 2 | 4 |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders Kitabı (Bölüm.1) |
2 | Hiyerarşiler ve Önceliklere İlk Bakış | Ders Kitabı (Bölüm.1) |
3 | Açıklayıcı Örnekler | Ders Kitabı (Bölüm.1) |
4 | Yöntemin Temelleri ve Uzantıları | Ders Kitabı (Bölüm.3) |
5 | Yöntemin Temelleri ve Uzantıları | Ders Kitabı (Bölüm.3) |
6 | Hiyerarşiler ve Öncelikler; Formal Bir Yaklaşım | Ders Kitabı (Bölüm.4) |
7 | Hiyerarşiler ve Öncelikler; Formal Bir Yaklaşım | Ders Kitabı (Bölüm.4) |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Uygulamalar ;Tahmin. Dinamik Öncelikler, Girdi-Çıktı Bağlantıları | Ders Kitabı (Bölüm.5) |
10 | Kaynak Tahsisi, Planlama, Zıtlaşmaların Çözümlenmesi ve Diğer Uygulamalar | Ders Kitabı (Bölüm.5-6) |
11 | Pozitif Reciprocal Matris ve Özdeğerleri | Ders Kitabı (Bölüm.7) |
12 | Pozitif Reciprocal Matris ve Özdeğerleri | Ders Kitabı (Bölüm.7) |
13 | Pozitif Reciprocal Matris ve Özdeğerleri | Ders Kitabı (Bölüm.7) |
14 | Geribeslemeli Sistemlerde Öncelikler, Ölçeklendirme ve Çok Kriterli Yöntemler | Ders Kitabı (Bölüm.8-9) |
15 | Geribeslemeli Sistemlerde Öncelikler, Ölçeklendirme ve Çok Kriterli Yöntemler | Ders Kitabı (Bölüm.8-9) |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | 1 | 40 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|