Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Dinleme Egitimi | TRO3021 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Talat Aytan |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Temel dinleme becerisi ve dinleme ortamı düzenleme yetkinliği kazandırmak |
---|---|
Dersin İçeriği | Dinleme eğitimiyle ilgili temel bilgiler (temel kavramlar, tarihsel süreç vb.); dinlemenin fiziksel ve zihinsel unsurları; bellek ve özellikleri (kısa süreli bellek, uzun süreli bellek; anısal bellek, anlamsal bellek ve işlemsel bellek); dinleme kelime hazinesi ve söz varlığı ilişkisi; dikkat; dinleme kusurları; dinleme süreçleri; dinleme becerisinin geliştirilmesi, konuşmadaki prozodik özellikleri (vurgu, ton, ezgi vb.) tanıma; dinleme ve izleme, beden dili özelliklerini anlamlandırma; dinleme becerisine yö- nelik eğitim ortamları; dinleme yöntem ve teknikleri; dinleme becerisini ölçme ve değerlendirme; dinleme etkinlikleri tasarlama. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Dinleme kavramı, fizyolojik ve psikolojik olarak dinleme sürecini kavrar.
- Dinleme türleri hakkında bilgi edinir.
- Etkili iletişim becerileri için gerekli dinleme davranışları kazanır.
- Dinleme türleri, stratejileri ve ölçme araçları hakkında bilgi edinmeleri beklenmektedir
- Anlama sürecini açıklayıcı modelleri öğrenmeleri
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 1 | 1 | 5 | 3 | 3 |
PÇ-2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 |
PÇ-3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 |
PÇ-4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 |
PÇ-5 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 |
PÇ-6 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |
PÇ-7 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 |
PÇ-8 | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 |
PÇ-9 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
PÇ-10 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dinleme nedir?İşitme ve dinleme. | dinleme bilinci |
2 | Dinlemenin sosyal ve psikolojik temelleri | dinleme bilinci |
3 | Ana dili ve dinleme iliskisi | dinleme bilinci |
4 | Dinleme ortamlari | dinleme bilinci |
5 | Dinlemenin diger becerilerle iliskisi | temel beceriler acisindan dinleme |
6 | Dinleme Turleri | dinleme amaclari |
7 | Etkili Dinleme | aktif dinleme |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Aktif Dinleme | dinleme ve gunluk hayat |
10 | Pasif dinleme | dinleme ve gunluk hayat |
11 | Elestirel Dinleme | dinleme ve toplumsal hayat |
12 | Dinleme Stratejileri | neyi nicin dinleriz? |
13 | Dinleme Egitimi | dinleme ve mufredat iliskisi |
14 | Ailede Dinleme Egitimi | dinleme ve aile iliskileri |
15 | Dinleme ve etkili iletisim | dinleme ve iletisim |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 70 | |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 12 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 7 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|