Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Temel Programlama | BTO2121 | 3 | 4 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Fatih Erkoç |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yukarıdan-aşağı program geliştirmeyi ve temel programlama yapılarını program dili kullanarak öğrenmek ve uygulamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Programlama dillerindeki temel kavramlar; kaynak dosya ve kütüphane kavramları; kaynak kodun derlenmesi ve çalıştırılması; sabit ve değişken tanımlamaları; veri türleri; operatörler; temel giriş/çıkış işlemleri; koşul ifadeleri; döngüler; diziler; fonksiyon tanımlamaları; özel fonksiyonlar; temel dosya işlemleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: • A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. • B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrencileri için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: • Beceriler (Bilişsel ve Uygulamalı): 3. Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. • Öğrenme Yetkinliği: 4. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. Bu derste, düz anlatım, gösterip yaptırma, grup çalışmaları ve bilgisayar destekli öğretim teknikleri uygulanmaktadır. Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, küçük sınavlar/stüdyo kritiği, ödev, sunum, proje, ara sınav ve final uygulanmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Verilen bir programdaki verimsiz noktaları bulup bunları daha düzgün kodlarla değiştirebilir
- Verilen bir algoritmayı C koduna dönüştürebilir
- Verilen bir problemin çözecek programı yazarken en uygun metodu seçebilir
- Verilen bir problemi çözecek bir program için akış şeması ya da yalancı kod kullanarak algoritma oluşturabilir
- Verilen kavramlar içerisinden yapısal programlama diliyle ilgili temel kavramları seçebilir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanımı, Programlama Dillerinin Sınıflandırılması, C Programlama Dilini Tarihi, Makine Dilleri, Assembly Dilleri Ve Yüksek Seviyeli Diller | C How to Program ders kitabı ünite 1 |
2 | C Programı Geliştirme Alanlarının Temel Yapısı, Bir C Programı: Bir Satırlık Metni Yazdırma, C de Aritmetik: Aritmetik Hesaplamalar, Operatör Önceliği, Operatör Önceliği Kuralları | C How to Program ders kitabı unite 2 |
3 | Karar Verme: Eşitlik Operatörleri Ve İlişkisel Operatörler | C How to Program ders kitabı unite 3 |
4 | Algoritmalar, Akış Diyagramları Ve Yalancı Kodlar(Pseudocode,) | C How to Program ders kitabı unite 3 |
5 | Kontrol Deyimleri: If Ve If … Else Seçim Deyimleri, While Yineleme Deyimi | C How to Program ders kitabı unite 4 |
6 | Atama Operatörleri, Artırma Ve Azaltma Operatörleri | C How to Program ders kitabı unite 4 |
7 | Döngü kavramı ve kullanımı, Sayaç Kontrol, for döngü deyimi | C How to Program ders kitabı unite 4 |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | C’de Program Modülleri, Matematiksel Fonksiyonların Kütüphanesi, Fonksiyon Prototipleri, Başlık Dosyaları, Fonksiyonları Çağırma: Değerle Çağırma Ve Referansla Çağırma | Önceki uygulamalara çalışma |
10 | C’de Program Modülleri, Matematiksel Fonksiyonların Kütüphanesi, Fonksiyon Prototipleri, Başlık Dosyaları, Fonksiyonları Çağırma: Değerle Çağırma Ve Referansla Çağırma | C How to Program ders kitabı unite 5 |
11 | Rastgele Sayı Üretme Örneği: Şans Oyunu, Bellek Sınıfları, Faaliyet Alanı Ve Kuralları, Tekrarlama | C How to Program ders kitabı unite 6 |
12 | Önistemci: #İnclude Yol Göstericisi, Sembolik Sabit | C How to Program ders kitabı unite 6 |
13 | Diziler, Dizi Tanımlama, Dizilerin Fonksiyona Geçişi, Dizileri Ayırma, Dizilerde Arama, Çoklu İndekslenmiş Diziler | C How to Program ders kitabı unite 7 |
14 | İşaretçi Tanımlama Ve Başlatma, İşaretçi Operatörleri, Referansla Fonksiyon Çağırma, Referans İle k Sıralama Programları, İşaretçi Deyimleri Ve İşaretçi Aritmetikler | C How to Program ders kitabı unite 7 |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 13 | 13 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 3 |
Ödev | 3 | 3 |
Sunum/Jüri | 1 | 5 |
Projeler | 1 | 6 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 13 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 1 | |
Projeler | 1 | 20 | |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|