Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi | BTO2110 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Tuba Uğraş |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dersin temel amacı; öğretmen adaylarının, eğitici yazılım geliştirmede kullanılabilecekleri çoklu ortam yazılımı kullanma becerilerinin geliştirilmesi. |
---|---|
Dersin İçeriği | Çoklu ortam uygulama geliştirme ortamları; ekran tasarımı ilkeleri; yazılımda canlandırma ve hareket; yazılımlara resim, film, animasyon vb. bileşenlerin ekleme; ses ve gerçek zamanlı filmleri ekleme; kullanıcı etkileşimi; geri bildirim teknikleri; çoklu ortam yazılımlarında kullanıcı dolaşımı; ekran tasarımı ve düzenleme; çoklu ortam uygulamaları geliştirme; çoklu ortam yazılımlarını paketleme ve yayınlama; çoklu ortam uygulamalarını değerlendirme. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: • A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. • B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrencileri için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. • C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: • Beceriler (Kuramsal & Uygulamalı) 5. Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. • Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. • Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 2. Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. • Öğrenme Yetkinliği 1. Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. • İletişim ve Sosyal Yetkinlik 7. Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, gösterip yaptırma ve proje-tabanlı öğrenme öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ödev, proje, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Temel çoklu ortam kavramlarını bilir
- Çoklu ortam tasarımı ile ilgili temel ilkeleri bilir
- Çoklu ortam tasarım sürecini bilir
- Çoklu ortam öğrenme ilkelerine uygun öğrenme materyalleri üretir
- Çoklu ortam öğrenme materyallerini değerlendirir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş, Çoklu ortam, Çoklu ortam öğeleri, Çoklu ortam araçları | Çoklu ortam araçları tablosu |
2 | Çoklu ortam tasarım süreci, Tasarım ilkeleri, Sayfa tasarımı | Ders kitabı tasarımı |
3 | Tasarım ilkeleri, Sayfa tasarımı | Dijital ders kitabı tasarımı |
4 | Sayfa tasarımı, Ekran tasarımı, Çoklu ortam öğrenme, Çoklu ortam öğrenme ilkeleri | Dijital ders kitabı tasarımı |
5 | Sayfa tasarımı, Ekran tasarımı, Çoklu ortam öğrenme, Çoklu ortam öğrenme ilkeleri, Kullanıcı etkileşimi, Dolaşım tasarımı | Öğrenme materyali tasarımı |
6 | Ekran tasarımı, Çoklu ortam öğrenme, Çoklu ortam öğrenme ilkeleri, Kullanıcı etkileşimi, Dolaşım tasarımı, Geribildirim tasarımı | Etkileşimli öğrenme materyali tasarımı |
7 | Ekran tasarımı, Çoklu ortam öğrenme, Çoklu ortam öğrenme ilkeleri, Kullanıcı etkileşimi, Dolaşım tasarımı, Geribildirim tasarımı | Etkileşimli öğrenme materyali tasarımı |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Ekran tasarımı, Çoklu ortam öğrenme, Çoklu ortam öğrenme ilkeleri, Kullanıcı etkileşimi, Dolaşım tasarımı, Geribildirim tasarımı | Etkileşimli öğrenme materyali tasarımı |
10 | Ekran tasarımı, Çoklu ortam öğrenme, Çoklu ortam öğrenme ilkeleri, Kullanıcı etkileşimi, Dolaşım tasarımı, Geribildirim tasarımı, Çoklu ortam ürün değerlendirme | Etkileşimli öğrenme materyali tasarımı |
11 | Proje sunumları | Proje çalışmaları |
12 | Proje sunumları | Proje çalışmaları |
13 | Proje sunumları | Proje çalışmaları |
14 | Ders değerlendirme ve özet | - |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 5 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 4 | 5 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 4 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 34 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|