Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Topluma Hizmet Uygulamaları | IMO2141 | 2 | 3 | 1 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Bahar UYAR DÜLDÜL |
Dersi Veren(ler) | Hasan Ünal, Bahar UYAR DÜLDÜL , Hülya Kadıoğlu |
Asistan(lar)ı | Muhammet Şahal, Yasin UTKU ALEV, Şevval Gökcen |
Dersin Amacı | Topluma hizmet uygulamalarını tanımak ve bu konuyla ilgili sosyal bilgiler programlarında yer alan kazanımları kazandırmaya yönelik çalışmalar yapmak; diğer disiplinlerle kendi disiplinini bütüncül bir yaklaşımla ilişkilenmek ve toplum ihtiyaçlarına karşı duyarlık geliştirerek bu konularda öğrencilerinin yaşamını zenginleştirmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, topluma hizmet uygulamalarının önemini açıklayabilir.
- Öğrenci toplumsal sorunlar hakkında uzman olmayan kişileri bu konuda bilgilendirebilir.
- Öğrenci topluma hizmet çalışmalarının içinde gönüllü olarak yer alabilir.
- Öğrenci projeleri yürütürken hem proje içinde, hem proje dışında etkili iletişim kurabilir.
- Öğrenci panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılabilir.
- Öğrenci okul ve sosyal çevreyi ilişkilendirebilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriğinin tanıtılması, toplum ve toplumla ilgili kavramların gözden geçirilmesi | Ders Kitabı 2 (Bölüm 1) |
2 | Kentimizdeki topluma hizmet uygulamaları | Ders Kitabı 2 (Bölüm 3) |
3 | Panel, Konferans, Kongre, Sempozyum Gibi Bilimsel Etkinliklere İzleyici, Konuşmacı ya da Düzenleyici Olarak Katılmanın Önemi, | Ders Kitabı 2 (Bölüm 4) |
4 | Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Çeşitli Projelerde Gönüllü Olarak Yer Alma | Ders Kitabı 2 (Bölüm 4) |
5 | Öğrencilerin Bilgi ve Birikimlerini Kullanarak Toplumsal Bir Projede Yer Almaları | Ders Kitabı 2 (Bölüm 4) |
6 | Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması | Ders Kitabı 2 (Bölüm 5) |
7 | Öğrencilerin bilgi ve birikimlerini kullanarak toplumsal bir projede yer almaları | Ders Kitabı 2 (Bölüm 5) |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Öğrencilerin bilgi ve birikimlerini kullanarak yer aldıkları toplumsal projeleri paylaşmaları | Ders Kitabı 2 (Bölüm 5) |
10 | Bir organizasyonda görev değerlendirme | Ders Kitabı 2 (Bölüm 5) |
11 | Proje bilgisi: Raporlaştırma hakkında genel bilgilendirme | Ders Kitabı 2 (Bölüm 6) |
12 | Uygulanan projelerin yazımı | Ders Kitabı 2 (Bölüm 6) |
13 | Grup projelerinin sunumu ve teslimi | N/A |
14 | Grup projelerinin sunumu ve teslimi | N/A |
15 | Grup projelerinin sunumu ve teslimi | N/A |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 16 | 40 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | 16 | 60 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | ||
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 1 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|