Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Regresyon Analizi 2 | IST3122 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İstatistik Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İstatistik Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Gülhayat Gölbaşı Şimşek |
Dersi Veren(ler) | Gülhayat Gölbaşı Şimşek |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Veri özellikleri ve model varsayımlarını da dikkate alarak regresyonda modelleme becerisini geliştirmek |
---|---|
Dersin İçeriği | Çoklu Regresyon; Açıklayıcı Değişkenlerin Seçimi; Çoklu Doğrusal Bağlantının Ortaya Çıkarılması; Sapan Değerler; Etkili Gözlemler; Ridge Regresyon; Lojistik Regresyon; Robust Regresyon; Doğrusal Olmayan Regresyon |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler bir regresyon modelindeki açıklayıcı değişkenleri seçecektir
- Öğrenciler şapka matrisini oluşturarak kaldıraç değerlerini yorumlayacaktır
- Öğrenciler bir veri setindeki sapan değerleri ve etkili değerleri teşhis edecektir
- Öğrenciler çoklu doğrusal bağlantı problemini teşhis edecektir
- Öğrenciler ridge regresyonun uygulama adımlarını bilecektir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çoklu regresyonda açıklayıcı değişkenlerin seçimi | |
2 | Kalıntı grafikleri ve kısmi regresyon grafikleri | |
3 | Çoklu doğrusal bağlantı ve etkileri | |
4 | Değişken seçiminde adımsal yöntemler, ileriye doğru seçme, geriye doğru çıkarma | |
5 | Adımsal regresyon | |
6 | Bağımlı değişkendeki sapan değer araştırması, Studentize artıklar | |
7 | Şapka matrisi ve kaldıraç değerleri | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Etkili gözlemlerin tespiti, DFFITS, DFBETAS Ölçüleri | |
10 | Mahalonobis ve Cook uzaklıkları | |
11 | Gösterge Değişkenler | |
12 | Ridge regresyon | |
13 | Robust ve doğrusal olmayan regresyonun temelleri | |
14 | Lojistik Regresyon | |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 30 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 25 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|