Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Pazarlama Araştırmalarında İleri Teknikler IST511737.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ İstatistik ABD İstatistik Yüksek Lisans Programı
Seçmeli @ İstatistik ABD İstatistik Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)
Seçmeli @ İstatistik ABD İstatistik Doktora Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİstatistik Bölümü
Dersin KoordinatörüDogan Yıldız
Dersi Veren(ler)Dogan Yıldız
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıPazar araştırmalarının önemi, pazarlama problemlerine ilişkin bilginin toplanması, analizinde kullanılacak araştırma yöntemlerinin ve metodolojinin kavranması,Çok değişkenli yöntemlere uygulanması
Dersin İçeriğiPazar araştırmalarının önemi, Problemin tanımlanması ve hipotez belirleme, Araştırma modelleri, Pazar araştırmalarında kullanılan çok değişkenli istatistik yöntemler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • BAGOZZİ Richard P..”Advanced Methods of Marketing Research”Blackwell Business, 1994 GREEN Paul Gree, Yoram Wind ISQM, “Marketing Research and Modeling” 2004 AAKER David A..”Multivariate Analysis in Marketing: Theory & Application ”,Wadswords Publishing Company
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler pazarlama konusunda herhangi bir problemin belirlenmesi, çözümü için amaca yönelik bilgilerin toplanması, analiz edilmesi ve yorumlanmasını öğreneceklerdir
  2. Öğrenciler pazarlama araştırmalarının uygulama alanlarını tanıyabilme ve çok değişkenli istatistik yöntemlere uygulayabilme becerisi kazanacaklardır
  3. Öğrenciler pazar araştırmalarının önemi, pazarlama problemlerine ilişkin bilginin toplanması, analizinde kullanılacak araştırma yöntemlerinin ve metodolojinin kavranması, çok değişkenli yöntemlere uygulanmasını öğreneceklerdir
  4. Öğrenciler problemin tanımlanması ve hipotez belirlemeyi öğreneceklerdir
  5. Öğrenciler araştırma modelleri ve pazar araştırmalarında kullanılan çok değişkenli istatistiksel yöntemleri öğreneceklerdir

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama araştırmalarının içeriği ve önemi
2Pazarlama araştırmalarının türleri, Pazar araştırmalarında problemin teşhisi ve veri kaynaklarının belirlenmesi, Ölçme Ölçekleme
3Kanonik korelasyon analizini amacı, kanonik değişkenlerin tanımı ve elde edilmesi Kanonik korelasyonların elde edilmesi
4Pazarlamada Bayes Karar Analizi, Risk ve Belirsizlik altında karar alma yöntemleri
5Pazarlama araştırmalarında parametrik olmayan ve yarı-parametrik yöntemler
6Kısmi En küçük kareler yöntemi
7Kategorik veriler için çok değişkenli istatistik modeller
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Pazar araştırmalarında kümeleme analizi
10Latent çok boyutlu ölçekleme
11Konjoint analizi
12Çoklu uyum analizi
13Pazarlama araştırmalarında karma modeler
14Doğrulayıcı ve keşfedici Faktör analizi
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev240
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması148
Derse Özgü Staj
Ödev220
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok