Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Genel Coğrafya | SNF1082 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Sağdıç, Meryem Hayır Kanat |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Genel manada coğrafi kavramları öğreterek, ilkokul seviyesinde bunların nasıl kullanılabileceğini vermek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Genel coğrafya dersinde güneş sistemi, coğrafyanın ne olduğu, coğrafi kavramlardan fiziki coğrafyayı oluşturan, jeomorfolojik oluşumlar, iklim, toprak, bitki örtüsü ve bunların yeryüzündeki dağılımı, dağılım farklılıkları üzerinde etkili olan faktörler verilir. Ayrıca nüfus, yerleşme, tarım, hayvancılık, ulaşım, ticaret, turizm gibi beşeri faaliyetler ve bunların yeryüzündeki dağılımı konuları ele alınır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Çevresindeki fiziki ve beşeri oluşumlar arasında ilişki kurabilmek
- Harita okuyabilmek
- Çevresel algının gelişmesi
- Temel coğrafi terim ve kavramları bilmek
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Güneş sistemi, dünyanın hareketleri sonuçları | İlgili kaynak |
2 | Coğrafi konum, uzunluk ve mesafe hesaplamaları | İlgili kaynak |
3 | Yeryüzünü oluşturan fiziki coğrafya oluşumları (Dağ, ova, plato vs.) | İlgili kaynak |
4 | Başlıca topografya şekilleri; akarsu, buzul | İlgili kaynak |
5 | Başlıca topografya şekilleri; rüzgâr, kıyı topografyaları | İlgili kaynak |
6 | Bitki örtüsü; yeryüzündeki farklı bitki bölgelerinin oluşumunda etkili olan faktörler. | İlgili kaynak |
7 | Bitki örtüsü; yeryüzündeki farklı bitki bölgelerinin oluşumunda etkili olan faktörler. | İlgili kaynak |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Toprak; Başlıca toprak tipleri ve dağılımı | İlgili kaynak |
10 | Nüfus ve özellikleri | İlgili kaynak |
11 | Yerleşme ve Özellikleri | İlgili kaynak |
12 | Tarım ve hayvancılık, yeryüzündeki dağılım özellikleri | İlgili kaynak |
13 | Ödev teslimi | İlgili kaynak |
14 | Sanayi ve ulaşım faaliyetleri ve yeryüzündeki bölgeler arası gelişmişlik farklılıkları, bunların nedenleri. Ticaret ve turizm faaliyetleri, özellikleri dağılım farklılıkları | İlgili kaynak |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 4 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|