Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamaları SNF233113020
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin KoordinatörüMustafa Yeşilyurt
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ıMuhammet Fatih Doğan
Dersin AmacıÖğretmen adaylarına laboratuvar yöntemini kullanarak ders anlatma, deney tasarlama ve uygulama becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriğiFen ve Teknoloji öğretiminde laboratuvarının önemi ve amacı, Yapılandırmacı yaklaşım ve laboratuvar çalışmaları, laboratuvarda güvenlik. Bilimsel yöntem, bilimsel süreç becerileri ve nasıl kazandırıldıkları, deney çeşitleri. İlköğretim I. Kademeye yönelik laboratuvar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi) .
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Çepni, S. (Ed.), (2008). Sınıf Öğretmenleri ve Öğrenciler İçin Fen ve Teknoloji Laboratuar Uygulamaları-I Alternatif Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri İlaveli. Trabzon: Celepler Matbaacılık,
  • Aydın, F., Polat, M., Bertiz, H., Bahar, M. (2008). Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları 1-2. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Özmen, H., Yiğit, N. (2008). Fen Bilgisi Öğretiminde Labaratuar Kullanımı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Bozkurt, O., Orhan, A. T. ve Tay, Y. (2017). Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları. Ankara: Eğiten Kitap.
  • Güneş, H. M., Çelikler, D. ve Kaçan, S. D. (2019). Fen Bilgisi Laboratuvar Deneyleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şimşek, N. (2018). Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamaları. Ankara: Nobel Akademi.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, laboratuar yaklaşımlarını (tümevarım, tümdengelim, bilimsel süreç becerisi, teknik beceriler) kavrayabileceklerdir
  2. Öğrenciler, deney tasarlama ve uygulama becerisini kazanabileceklerdir
  3. Öğrenciler, laboratuar yöntem ve yaklaşımlarını temel alarak mikro öğretim gerçekleştirebileceklerdir
  4. Öğrenciler, deney türlerinden haberdar olacaklardır
  5. Öğrenciler, laboratuvarda güvenli bir şekilde deney yapabilme bilgisi edineceklerdir

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Yapılandırmacı öğrenme teorisiİlgili kaynak
25E modeliİlgili kaynak
3Vücudumuz Bilmecesini Çözelim ünitesi ile ilgili etkinlikİlgili kaynak
4Vücudumuz Bilmecesini Çözelim ünitesi ile ilgili etkinlikİlgili kaynak
5Maddeyi Tanıyalım ünitesi ile ilgili etkinlikİlgili kaynak
6Maddeyi Tanıyalım ünitesi ile ilgili etkinlikİlgili kaynak
7Kuvvet ve Hareket ünitesi ile ilgili etkinlikİlgili kaynak
8Ara Sınav 1
9Kuvvet ve Hareket ünitesi ile ilgili etkinlikİlgili kaynak
10Işık ve Ses ünitesi ile ilgili etkinlikİlgili kaynak
11Işık ve Ses ünitesi ile ilgili etkinlikİlgili kaynak
12Ara sınav 2İlgili kaynak
13Canlılar Dünyasını Öğrenelim ünitesi ile ilgili etkinlikİlgili kaynak
14Yaşamımızdaki Elektrik ünitesi ile ilgili etkinlikİlgili kaynak
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev220
Sunum/Jüri220
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar220
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati162
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev210
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer28
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)28
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok