Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Beden Eğitimi ve Spor KültürüSNF209123120
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin KoordinatörüMuhammet Fatih Doğan
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ıMuhammet Fatih Doğan
Dersin AmacıÖğretmen adaylarına oyunun tanımı ve çocuklar için önemini kavratmak. Futbol, voleybol ve basketbol oyun kurallarını bilgisi kazandırmak. Temel jimnastik duruşlarını yapabilme becerisi geliştirmek. Sağlık yaşam için gerekli unsurların neler olduğunu tanıtmak Sağlık ile Beden eğitimi ve spor arasındaki ilişkiyi kavratmak. Halk oyunları ve halk danslarının eğitimdeki rolünü kavratmak
Dersin İçeriğiİnsan gelişiminde beden eğitiminin rolü, ilköğretim birinci kademe çocuklarının motor gelişim özellikleri, sağlıklı yaşam için egzersizler hakkında genel bilgi, beden eğitimi derslerinde düzenler, yürüyüşler, dönüşler, sıralanmalar, beden eğitimi ders araç-gereç ve malzemeleri, özellikleri, serbest jimnastik alıştırmaları, bireysel ve eşli jimnastik egzersizleri, araçta ve araçla yapılan alıştırmalar, beden eğitimi derslerinde ve günlük yaşantıda egzersiz esnasında sakatlıklar, yaralanmalar, zorlamalar, ilk yardım, atletizm temel teknikleri ve kuralları, spor ve sağlık, spor ve sosyal hayat, spor ve yaşam, ülkemiz ve spor, olimpiyatlar hakkında genel bilgi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • KTU, Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenliği Bölümü. 2002; Beden Eğitimi ve Spor Kültürü Ders Notları, Trabzon. Aracı, H. 2001; Öğretmenler ve Öğrenciler İçin Okullarda Beden Eğitimi, Nobel Yayınevi, Ankara. İşler, M. 1997; Atletizm (Koşular, Atmalar, Atlamalar, Tutibak Yayınevi, Ankara. Kalyon, T.A 2000; Spor Hekimliği, Sporcu Sağlığı ve Spor Sakatlıkları, GATA Basımevi, Ankara.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, beden eğitiminin sağlığımız açısından önemini açıklayabileceklerdir
  2. Öğrenciler, sağlık ve beden eğitimi arasındaki ilişkileri saptayabilecek, ilişkilendirebileceklerdir
  3. Öğrenciler, oyunun çocukların motor gelişimine katkılarını açıklayabileceklerdir
  4. Öğrenciler, günlük yaşantıda yapılan egzersizleri açıklayabileceklerdir
  5. Öğrenciler, spor ve sosyal hayat arasında ilişki kurabileceklerdir

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Beden eğitiminin fiziksel gelişimdeki rolü.İlgili kaynak
2Beden eğitiminin psikomotor gelişimdeki rolü.İlgili kaynak
3Beden eğitiminin zihinsel, duygusal ve toplumsal gelişimdeki rolü.İlgili kaynak
4Çocukların gelişim özellikleri.İlgili kaynak
5Spor sakatlıklarının tanımı ve önemi.İlgili kaynak
6Atletizm branşının eğitsel değeri (Koşular, Atmalar, Atlamalar).İlgili kaynak
7Atletizm branşının eğitsel değeri (Yürüyüşler, Çoklu Yarışlar).İlgili kaynak
8Ara Sınav 1
9Yaşlanma, egzersiz ve sağlık.İlgili kaynak
10Yaşam ve sağlık ilişkisi.İlgili kaynak
11Olimpik kültür.İlgili kaynak
12Ara sınav 2İlgili kaynak
13Toplum ve olimpik başarı.İlgili kaynak
14Ülkemizde olimpizm.İlgili kaynak
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev210
Sunum/Jüri
Projeler310
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar230
Final150
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev24
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler35
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)29
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok