Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Matematiksel İstatistik | MAT3230 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Matematik Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Nuran Güzel |
Dersi Veren(ler) | Servet Es |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bir Araştırma Yöntemi Olarak Gerekli Tanım ve formülleri vermek . Uygulamalı İstatistiğe ve Matematiksel İstatistiğe temel Oluşturmak . Deneysel veya gözlemsel verilerin toplanmasını düzenlenmesini ve sonuç çıkarılmasını öğretmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Temel Örnekleme Teorisi, Örnekleme Teorisi, İstatistiksel Tahmin Teorisi, İstatistiksel Karar Teorisi,Hipotez Testleri ve Anlamlılık, Küçük Örnekleme Teorisi, Küçük Örnekler, Student's t Dağılımları ve Ki-Kare Testi, Eğri Uydurma ve En Küçük Kareler Metodu, Korelasyon Teorisi, Çoklu ve Kısmi Korelasyon, Zaman Serileri Analizi, İndeks Sayılar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Model oluşturmada verilerin toplanması ve işlenmesi becerisi
- Takım çalışmalarında intibakı kolaylaştırmak. Teorik ve istatistiksel tekniklerle sorunları çözebilme becerisi vermek .
- Verileri en ekonomik şekilde işleme ve yorum yapma becerisi vermek .
- İşletmelerde çalışma becerisi verme
- Anket Yapmayı Sağlamak .
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 |
PÇ-2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 |
PÇ-3 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 |
PÇ-6 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 |
PÇ-7 | 5 | 2 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-8 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-9 | 4 | 1 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-10 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 |
PÇ-11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-12 | 5 | 2 | 5 | 1 | 5 |
PÇ-13 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-14 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
PÇ-15 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
PÇ-16 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 |
PÇ-17 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
PÇ-18 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
PÇ-19 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 |
PÇ-20 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 |
PÇ-21 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-22 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-23 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-24 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örnekleme Teorisi | Ders Kitabı 1 Bölüm 8 |
2 | Örnekleme Teorisi | Ders Kitabı 1 Bölüm 8 |
3 | Hata Teorisi | Ders Kitabı 1 Bölüm 9 |
4 | Hata Teorisi , Tahmin Teorisi | Ders Kitabı 1 Bölüm 9 |
5 | Tahmin Teorisi | Ders Kitabı 1 Bölüm 10 |
6 | Küçük Örnekleme Teorisi | Ders Kitabı 1 Bölüm 10 |
7 | Küçük Örnekleme Teorisi . | Ders Kitabı 1 Bölüm 10 |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Karar Teorisi | Ders Kitabı 1 Bölüm 11 |
10 | İndeksler, Bileşik Dağılımlar | Ders Kitabı 1 Bölüm 12 |
11 | Regresyon ve Korelasyon | Ders Kitabı 1 Bölüm 13 |
12 | Korelasyon | Ders Kitabı 1 Bölüm 14 |
13 | Zaman Serileri | Ders Kitabı 1 Bölüm 15 |
14 | Uygulamalar | |
15 | Uygulamalar | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 10 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|