Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Genetik 1 | MBG2211 | 4 | 6 | 3 | 0 | 2 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Şenay Vural Korkut |
Dersi Veren(ler) | Şenay Vural Korkut, Munise Yurtsever |
Asistan(lar)ı | Emrah Bertan |
Dersin Amacı | Ders öğrencilere temel genetik kavramları göstermek ve genetiğin temellerini öğretmek için tasarlanmıştır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Genetiğe giriş ve temel genetik kavramlar (fenotip, genotip, kromozom, gen ve allel kavramları, kromozomlar, karyotip) Mendel genetiği ve kalıtım yolları Monohibrid, dihibrid ve trihibrid kalıtım, Hücre Bölünmesi (mitoz bölünme, mayoz bölünme) Mendel kalıtımının uzantıları, eksik baskınlık, eş baskınlık, çoklu alleller ve kan gruplarının kalıtımı, letal genler, epistazi, bağlantı ve haritalama, çekirdek dışı kalıtım, eşey kromozomları, eşeye bağlı kalıtım, Kromozom mutasyonları kantitatif kalıtım ,populasyon genetiği. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler genetik terminoloji ve kavramlar konusunda temel bilgileri edinecekler ve problem çözme becerilerini geliştirerek bunları genetik mekanizmaları anlamak için kullanabileceklerdir.
- Öğrenciler Mendel tarafından formüle edilen ilkeleri ve çoklu aleller, öldürücü aleller, gen interaksiyonları ve eşeye bağlı geçiş gibi Mendel kalıtımının uzantılarını uygulamaya koyacaklardır.
- Öğrenciler İstatistik yöntemleri kullanarak genetik verileri analiz edebileceklerdir.
- Öğrenciler normal kromozom sayısını, yapısını ve kromozomların hücredeki davranışını, ayrıca kromozom sayı ve yapısındaki değişiklikleri, nedenlerini ve etkilerini anlatabilirler.
- Öğrenciler rekombinant frekansları ve gene haritaları arasındaki bağlantıyı anlamlandırabileceklerdir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genetiğe giriş ve temel genetik kavramlar: fenotip, genotip, kromozom, gen ve allel kavramları, kromozomlar, karyotip /Konu ile ilgili örnek problemlerin çözümü | Ders kitabı I- Bölüm 1, Ders kitabı II-Bölüm 1 |
2 | Mendel genetiği: Monohibrid çaprazlama Dihibrid ve trihibrid çaprazlamalar /Konu ile ilgili örnek problemlerin çözümü | Ders kitabı I, Bölüm 3 |
3 | Hücre bölünmeleri: mitoz bölünme, mayoz bölünme /Konu ile ilgili örnek problemlerin çözümü | Ders kitabı I, Bölüm 2 |
4 | Mendel Genetiğinin uzantıları: eksik baskınlık, eşbaskınlık, çoklu alleller ve kan gruplarının kalıtımı /Konu ile ilgili örnek problemlerin çözümü | Ders kitabı I, Bölüm 4 |
5 | Mendel Genetiğinin uzantıları, öldürücü genler, epistazi /Konu ile ilgili örnek problemlerin çözümü | Ders kitabı I, Bölüm 4 |
6 | Bağlantı ve haritalama /Konu ile ilgili örnek problemlerin çözümü | Ders kitabı I- Bölüm 5, Ders kitabı II- Bölüm 4 |
7 | Bağlantı ve haritalama /Konu ile ilgili örnek problemlerin çözümü | Ders kitabı I- Bölüm 5, Ders kitabı II-Bölüm 4 |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Çekirdek dışı kalıtım /Konu ile ilgili örnek problemlerin çözümü | Ders kitabı I, Bölüm 9 |
10 | Eşey kromozomları ve Eşey tayini /Konu ile ilgili örnek problemlerin çözümü | Ders kitabı I, Bölüm 7 |
11 | Eşeye bağlı kalıtım /Konu ile ilgili örnek problemlerin çözümü | Ders kitabı I, Bölüm 7 |
12 | Kromozom mutasyonları /Konu ile ilgili örnek problemlerin çözümü | Ders kitabı I, Bölüm 8 |
13 | Kantitatif Genetik /Konu ile ilgili örnek problemlerin çözümü | Ders kitabı I, Bölüm 25 |
14 | Populasyon Genetiği/ /Konu ile ilgili örnek problemlerin çözümü | Ders kitabı I-Bölüm 27, Ders kitabı II- Bölüm 18 |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | 0 | 0 | |
Uygulama | 13 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 0 | 0 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|