Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Dinleme ve Sesletim 1 | ING1331 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Bülent Arif Güleç |
Dersi Veren(ler) | Bülent Arif Güleç |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu derste sadece dinleme becerilerini anlamak için değil, aynı zamanda eğitim ve dil öğretiminde çeşitli konularda bilginizi arttırmak için, vurgu ve sesletime ek olarak dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmek amaçlanmıştır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Farklı bağlamlardan alınmış özgün dinleme materyalleri ve konuşma öbeklerini çözümlemek; ses farklılıkları ve problemli seslerin sesbilimsel çevriyazımı; üst düzey dinleme becerileri; sesli harfler, sessiz harfler, kelime vurgusu ve tonlama gibi temel dinleme ve konuşma becerileri; öğrenme ve üretme amacıyla sesbilimsel yazım. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler kendilerini uygun sesletim ve cümle vurgusuyla ifade edebilecekler.
- Öğrenciler doğru telaffuzu fonetik alfabe kullanarak göstebilecekler.
- Öğrenciler farklı aksanları ve cümle vurgularını ayırt edebilecekler.
- Öğrenciler dinletime ve sesletimde bir konu için uygun aktivite organize edecek ve sunacaklar.
- Öğrenciler arkadaşlarının telaffuz performanslarını değerlendirecekler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | 1 | - | - | - | 1 |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ingilizce’de sessiz seslerin öğretimi | CD of the book “New Headway Pronunciation” (Upper Intermediate) |
2 | Ingilizce’de sesli seslerin öğretimi | Audio and CD, internet |
3 | Iki heceli ve çok heceli isimler ve bağlamsal konuşma | Audio and CD |
4 | Telaffuzda vurgu ve stres | Audio and CD |
5 | Bağlamsal konuşma ve vurgu. | Audio and CD |
6 | Yeni bir fikir veya yeni bir fikre geçiş | Audio and CD |
7 | Dinleme metninde konu ve konu anlatım düzenini tanıma | Audio and CD |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Dinleme metninde bir tanımın yapıldığını işaret eden yapıları tanımak. | Audio and CD |
10 | Kelime vurgusu tekrarı | Audio and CD |
11 | Dinleme metninde bir örneğin verildiğini işaret eden yapıları tanımak. | Audio and CD |
12 | Dinleme metninde önemli bilgiyi ayırdedebilme | Audio and CD |
13 | Sözlü olmayan ifadeleri ayırdedebilme. | Audio and CD |
14 | Dinleme metninde tekaffuz değişikliklerini farkedebilme. | Audio and CD |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 15 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 15 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 10 | |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|