Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İleri Programlama | BTO2162 | 3 | 4 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Fatih Erkoç |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Java programlama dilini kullanarak uygulama geliştirme için gerekli bilgileri edinmek ve nesne yönelimli programlama kavramlarını öğrenmek |
---|---|
Dersin İçeriği | Java uygulamaları: giriş, aritmetik, eşitlik ve ilişkisel işleçler; java sınıfları ve nesneleri; kontrol ifadeleri; metotlar; diziler; sınıflar ve nesneler; miras; çokbiçimlilik; guı bileşenleri; grafik ve java 2D; koşum hataları yönetimi; dosyalar ve akımlar; çoklu kullanım; java tabanlı etkileşimli uygulamalar geliştirme. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: • A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. • B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrencileri için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: • Beceriler (Bilişsel ve Uygulamalı): 3. Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. • Öğrenme Yetkinliği: 4. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. Bu derste, düz anlatım, gösterip yaptırma, grup çalışmaları ve bilgisayar destekli öğretim teknikleri uygulanmaktadır. Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, küçük sınavlar/stüdyo kritiği, ödev, sunum, proje, ara sınav ve final uygulanmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Java programlama dilinin temel özelliklerini bilir.
- Temel nesne yönelimli programlama kavram ve tekniklerini uygular.
- Java ile nesne yönelimli programlama tekniklerini uygular.
- Nesne yönelimli tasarımın arkasındaki prensipleri açıklar.
- Swing ve AWT kullanarak Java GUI uygulamalarını tasarlar, kurar ve çalıştırır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı Java'ya Genel Bakış Java JDK'yı yükle Java geliştirme ortamını ayarlama Java uygulamaları yazımı | Üniteler 1-3 Thinking in Java: Introduction through Everything is an Object |
2 | Kullanıcı tanımlı soyut veri tipleri (sınıflar) Java 2 sınıf kütüphaneleri Java temelleri String StringBuffer | Ek kaynak: Java tutorial on Strings and StringBuffers: http://java.sun.com/docs/books/tutorial/java/data/strings.html |
3 | Java kontrol yapıları Java paketleri Java yöntemleri Java 2 Matematik dersleri Java'daki diziler | Üniteler 4-5, 6.1-6.5 Supplementary material: Üniteler 7.1-7.3 Thinking in Java: Control operations, Arrays |
4 | Nesne Tabanlı Programlama Kullanıcı tanımlı soyut veri tiplerinin yazılması (sınıflar) Sınıf yöntemleri ve özellikleri Statik sınıf yöntemleri ve özellikleri Örnek sınıf yöntemleri ve öznitelikleri | Üniteler 8.1-8.13, 16.1-16.6 Ek kaynak: Üniteler 8.14-8.15, 16.7 Thinking in Java: Access Control, Reusing Classes |
5 | Nesne yönelimli programlama Sınıf kalıtım Polimorfizm Java Arayüz mekanizması Erişilebilirlik değiştiricileri | Üniteler 9.1-9.7, 10.1-10.7 Thinking in Java: Polymorphism, Interfaces |
6 | Grafik Kullanıcı Arabirimi Bileşenleri | Üniteler 14, 15.1-15.7 Ek kaynak: Üniteler 3.9, 4.14, 5.10, 6.13, 7.15, 8.16, 9.8, 15.8 |
7 | Grafikler ve Java 2D sınıflar Java Inner sınıfları | Thinking in Java: Inner classes, Holding your objects, Graphical User Interfaces |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | İstisnalar Dosyalar ve Akımlar Çoklu kullanım | Üniteler 11.1-11.9, 17, 26.1-26.5 Ek kaynak: Üniteler 11.10-11.13, 26.6-26.12 Thinking in Java: Exceptions, I/O, Concurrency |
10 | İstisnalar Dosyalar ve Akımlar Çoklu kullanım | Üniteler 11.1-11.9, 17, 26.1-26.5 Ek kaynak: Üniteler 11.10-11.13, 26.6-26.12 Thinking in Java: Exceptions, I/O, Concurrency |
11 | Java Koleksiyonları çerçevesi Java kullanarak veritabanlarına erişme JDBC sınıfları | Üniteler 20.1-20.12 Ek kaynak: Üniteler 20.13-20.15, 28 Thinking in Java: Containers, Containers in depth, Supplement on JDBC |
12 | Ağlar | 12 Ağlar Üniteler 27.1-27.6 Ek kaynak: Chapter 27.7-27.9 Thinking in Java: Supplement on Networking |
13 | Web Uygulamaları ve Servletler | Ünite 29 |
14 | Proje Geliştirme | |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 13 | 13 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 3 |
Ödev | 3 | 3 |
Sunum/Jüri | 1 | 5 |
Projeler | 1 | 6 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 13 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 1 | |
Projeler | 1 | 20 | |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|