Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Fen Öğretimi SNF334134300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı
Seçmeli @ Mekatronik Mühendisliği Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin KoordinatörüMustafa Yeşilyurt
Dersi Veren(ler)Mustafa Yeşilyurt
Asistan(lar)ıMuhammet Fatih Doğan
Dersin AmacıFen okuryazarı öğretmenler yetiştirmek.
Dersin İçeriğiFen bilimleri ve fen eğitimine ilişkin temel kavramlar. Fen, teknoloji, bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özellikleri, fen ve teknoloji okuryazarlığı, fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkileri, fen alanına yönelik tutumlar, fen öğretiminin amaçları, Fen öğretiminin Türkiye ve Dünyadaki tarihsel gelişimi, yapılandırmacı yaklaşım ve fen öğrenme, bilişsel gelişim ve fen eğitimi, İlköğretim Fen programının özellikleri ve diğer derslerle ilişkisi, bilimsel süreç becerilerini geliştirme ve örnek uygulamalar.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Ayas, A. vd. (2008). Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi. Pegem A Yayıncılık, Ankara Apaydın, Z. vd. (2008). Fen ve teknoloji öğretiminde yeni yaklaşımlar. Pegem A Yayıncılık, Ankara
  • Matthews, M. R. (2017). Fen Öğretimi. İstanbul: Bogaziçi Yayınları.
  • Loxley, P., Dawes, L., Nicholls, L. ve Dore, B. (2019). Fen Öğretimi. Ankara: Nobel Akademi.
  • Hastürk, G. (2019). Teoriden Pratiğe Fen Bilimleri Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Aydoğdu, C. ve Kıngır, S. (2020). Fen Öğretimi. Ankara: Nobel Akademi.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, fen ve teknoloji okuryazarlığını kazanacaklardır
  2. Öğrenciler, zihin ve el becerileri geliştirebileceklerdir
  3. Öğrenciler, fen eğitimindeki güncel eğilimler ve uygulamalardan haberdar olacaklardır
  4. Öğrenciler, ilköğretim fen programının özelliklerini kavrayabileceklerdir
  5. Öğrenciler, fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkisini anlayabileceklerdir

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Bilim, bilimin nitelikleri, bilgi türleri İlgili kaynak
2Fen ve teknoloji eğitiminin amaçları, fen ve teknoloji okuryazarlığı, bazı fen ve teknoloji müfredatlarının genel özellikleri İlgili kaynak
3Yeni fen ve teknoloji programı, programın temel yaklaşımı ve vizyonu, öğretim programının içeriği İlgili kaynak
4Öğrenme, öğretme, öğretim, öğrenme kuramları, Piaget'in öğrenme kuramı, Soyut düşünme türleri İlgili kaynak
5Öğrenme halkası yaklaşımı, Gagne, Bruner, Ausubel’in öğrenme kuramları İlgili kaynak
6Yapılandırmacı öğrenme kuramı ve modelleri (3E, 4E, 5E, 7E) İlgili kaynak
7Çoklu zeka kuramı İlgili kaynak
8Ara Sınav 1
9Kavram, kavramın önemi, geliştirme süreçleri, sınıflanması, aşamalılığı, kavramlar arası ilişkilerİlgili kaynak
10Kavram öğrenme, Öğrencilerin kavramlarla ilgili ön bilgi ve yanılgılarının belirlenmesi yöntemleri İlgili kaynak
11Kavram öğretimi kolaylaştıran grafik araçlar (AÇT, KA, KH, ZH, KDM ) İlgili kaynak
12Ara sınav 2İlgili kaynak
13Hazırlanan ödevlerin sunumu İlgili kaynak
14Hazırlanan ödevlerin sunumu İlgili kaynak
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği110
Ödev210
Sunum/Jüri310
Projeler110
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar220
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev24
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği14
Projeler120
Sunum / Seminer36
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)28
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok