Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Görsel Sanatlar ÖğretimiSNF454234300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarının görsel sanatlarla ilgili teorik bilgi ve pratik becerilerini geliştirmektir. İlköğretim programına uygun resim, grafik, tekstil tasarımları hazırlayarak görsel sanat algı ve becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiZihinsel ve duygusal açılardan görsel sanatlar eğitiminin işlevlerini tanıma, grafiksel gelişim basamaklarına göre öğrencilerin gelişim düzeyini saptama, çocuk resmini okuma, programa uygun resim, grafik tasarımı, tekstil tasarımı, mimari tasarım ve geleneksel tasarımları uygulama, resim çizme ve çizim yoluyla görsel, işitsel ve dokunsal algıda farklılaşma, sanat alanıyla öğrenme ve yaratıcılığın gelişimi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Aksoy,Ş. Altan,G. Benderoğlu, R. Bulut, N. Karaman, A. Ocak,E. Özsoy, V. Uzar, Ö. Yağcı, N. (2006). Yöntem ve Teknikleri ile Görsel Sanatlar Eğitiminde Uygulamalar. Ankara: Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği.
  • Tuna, S. ve Alakuş, A. O. (2020). Görsel Sanatlar Öğretimi. Ankara: Nobel Akademi.
  • Özdemir Balakoğlu, M. (2020). Sanat Eğitiminde Duygusal Algı ve Estetik. İstanbul: Aralık Kitap.
  • Erdem, E. (2020). Görsel Sanatlar Öğretimi. Ankara: Eğiten Kitap.
  • Demirci Katırancı, M. (2019). Görsel Sanatlar Öğretimi. Ankara: Nobel Akademi.
  • Ayaydın, A. (2009).Çoklu Zeka Tabanlı Görsel Sanatlar Eğitimi, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Yavuzer, H. (2005). Resimleriyle Çocuk. İstanbul: Remzi Kitapevi AŞ.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, görsel sanatlar eğitiminin çocuğun zihinsel ve duygusal gelişimine katkısını anlayabileceklerdir
  2. Öğrenciler, görsel sanatları oluşturan alt dalları ayırt edebileceklerdir
  3. Öğrenciler, ilköğretim görsel sanatlar öğretim programının amaçlarını, içeriğini tanıyabileceklerdir
  4. Öğrenciler, ilköğretim programına uygun öğretim yöntem ve tekniklerini kavrayabileceklerdir
  5. Öğrenciler, programa uygun resim, grafik tasarımı, mimari tasarım ve geleneksel tasarımlar hakkında bilgi edineceklerdir

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Görsel sanatlar eğitiminin önemi, gerekliliği ve amaçları. Zihinsel Ve Duyusal Açıdan Görsel Sanatlar Eğitiminin İşlevleriİlgili kaynak
2Görsel sanatlar eğitiminin önemi, gerekliliği ve amaçları. Zihinsel Ve Duyusal Açıdan Görsel Sanatlar Eğitiminin İşlevleriİlgili kaynak
3Grafiksel Gelişim Basamaklarına Göre Öğrencilerin Gelişim Düzeyleri A - Karalama Dönemi B - Şema Öncesi dönemİlgili kaynak
4Grafiksel Gelişim Basamaklarına Göre Öğrencilerin Gelişim Düzeyleri C - Şematik dönem D - Gerçekçilik Dönemiİlgili kaynak
5Grafiksel Gelişim Basamaklarına Göre Öğrencilerin Gelişim Düzeyleri E - Görünürde doğalcılık dönemiİlgili kaynak
6Çocuk Resimlerini Okumaİlgili kaynak
7Çocuk Resimlerini Okumaİlgili kaynak
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Programa Uygun Resim Grafik Tasarımı, Mimari Tasarım Ve Geleneksel Tasarımlarİlgili kaynak
10Programa Uygun Resim Grafik Tasarımı, Mimari Tasarım Ve Geleneksel Tasarımlarİlgili kaynak
11Programa Uygun Resim Grafik Tasarımı, Mimari Tasarım Ve Geleneksel Tasarımlarİlgili kaynak
12Ara sınav 2İlgili kaynak
13Programa Uygun Resim Grafik Tasarımı, Mimari Tasarım Ve Geleneksel Tasarımlarİlgili kaynak
14Sanat Alanıyla Öğrenme Ve Yaratıcılığın Gelişmesiİlgili kaynak
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama120
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev220
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar220
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama115
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev310
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)26
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok