Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Öğretim Tasarımı ModelleriEGT512437.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüYavuz Erişen
Dersi Veren(ler)Sertel ALTUN, Mehmet Gürol, Yavuz Erişen
Asistan(lar)ıBünyamin Bavlı
Dersin AmacıBu dersin sonunda öğrenci;- öğretim tasarım modelleri taksonomisi ve her bir modelin ayrıntılarını bilme - Bir öğretim tasarım modeli kullanarak bir dersi tasarlama - İhtiyaç analizi gerçekleştirerek sonuçları yorumlama ve rapor yazma becerisine sahip olur.
Dersin İçeriğiÖğretme ile ilgili Temel Kavramlar ve Öğrenme-Öğretme İlişkisi Öğretme Tasarımının Temel Özellikleri Gagne, Briggs ve Wager’in Öğretim Tasarımı Dick, Carey ve Carey’in Sistemli Öğretim Tasarımı Modeli Morrison, Ross ve Kemp’in Etkili Öğretim Tasarımı Modeli Smith ve Ragan Öğretim Tasarımı Modeli Assure Öğretim Tasarımı Modeli Addie Öğretim Tasarımı Modeli Öğretim Tasarımı Modellerinin Karşılaştırılması Öğretim Tasarımı Modellerinin Karşılaştırılması Öğretim Tasarımı Modellerinin Karşılaştırılması Öğretim Tasarımı Modellerinin Uygulamasına Dönük Örnekler Öğretim Tasarımı Modellerinin Uygulamasına Dönük Örnekler Öğretim Tasarımı Modellerinin Uygulamasına Dönük Örnekler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Demirel, Ö. (2004). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • - Akkoyunlu, B., Altun, A., Yılmaz-Soylu, M. (2008). Öğretim Tasarımı, Maya Akademi: Ankara
  • . Özden, Kendini Keşfet (Babil Yayın Dağıtım, Ankara, 2005), A. Boydak, Öğrenme Stilleri (Beyaz Yayınları, İstanbul, 2001)
  • - Varış, F. (1996). Eğitimde Program Geliştirme “Teori ve Teknikler”. Ankara: Alkım Yayıncılık
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğretim tasarımlarının öğretme-öğrenme sürecindeki yerini ve işlevini açıklayabilme.
  2. Öğretim tasarımı modellerinin temel özelliklerini açıklayabilme.
  3. Öğretim tasarımı modellerinin üstünlüklerini ve sınırlılıklarını açıklayabilme.
  4. Öğretim tasarımı modeli seçiminde göz önüne alınması gereken ilkeleri açıklayabilme
  5. Öğretim tasarımı modellerinin uygulanmasında izlenen aşamaları sıralayabilme.
  6. Öğretim tasarımı modellerini karşılaştırabilme.
  7. Amacına uygun öğretim tasarımı modelini seçebilme.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Öğretme ile ilgili Temel Kavramlar ve Öğrenme-Öğretme İlişkisiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
2Öğretme Tasarımının Temel Özellikleriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
3Gagne, Briggs ve Wager’in Öğretim Tasarımıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
4Dick, Carey ve Carey’in Sistemli Öğretim Tasarımı Modeliİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
5Morrison, Ross ve Kemp’in Etkili Öğretim Tasarımı Modeliİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
6Smith ve Ragan Öğretim Tasarımı Modeliİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
7Assure Öğretim Tasarımı Modeliİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
8Ara Sınav 1
9Öğretim Tasarımı Modellerinin Karşılaştırılmasıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
10Öğretim Tasarımı Modellerinin Karşılaştırılmasıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
11Öğretim Tasarımı Modellerinin Karşılaştırılmasıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
12Öğretim Tasarımı Modellerinin Karşılaştırılmasıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
13Öğretim Tasarımı Modellerinin Uygulamasına Dönük Örneklerİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
14Öğretim Tasarımı Modellerinin Uygulamasına Dönük Örneklerİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama215
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev215
Sunum/Jüri
Projeler115
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar115
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama216
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev232
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler136
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)116
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)132
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok