Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Eğitim Felsefesi | EGT5105 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Vefa Taşdelen |
Dersi Veren(ler) | Vefa Taşdelen |
Asistan(lar)ı | Esra Kerimoğlu |
Dersin Amacı | Çağdaş Eğitim Felsefeleri, günümüz eğitim pratiğine yön veren çağdaş eğitim anlayışlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Çağdaş eğitim anlayışlarını, kendi tarihsel kökleri üzerinde ele almak, bu şekilde bireye eğitim olayını kavrayabilme yeterliliği kazandırmak onun öncelikli amacını oluşturmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Çağdaş eğitim felsefeleri, çağdaş düşünce akımları çerçevesinde verilecek bir derstir. Çağın genel özelliklerinin bilimsel, felsefi, eğitimsel ve teknolojik açıdan analizinden sonra, çağdaş eğitim anlayışlarının kökenlerinden John Locke ve Jean-Jack Rousseau’nun eğitim görüşleri ele alınır. Pragmatizm ve realizm gibi günümüz eğitimine yön veren felsefi anlayışlar tanıtılır. Bu bağlamda yer verilecek konular: Pragmatizm ve eğitim, davranışçılık (behaviorism) ve eğitim, varoluşçuluk (existentialism) ve eğitim, analitik felsefe ve eğitim, Marksizm ve eğitim, yorumcu (hermeneutik) yaklaşımlar ve radikal okul eleştirileri, dersin ana eksenini oluşturacaktır. Daimicilik (perennialism), ilerlemecilik (progressivism), esasicilik (essentializm), yeniden yapılandırmacılık (reconstructionizm) gibi eğitim felsefesi akımları da dersin temel konuları arsında yer alacaktır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci çağın genel özelliklerinin bilimsel, felsefi, eğitimsel ve teknolojik açıdan analiz eder.
- Öğrenci analitik felsefe ve eğitim, varoluşçuluk ve eğitim, eğitimde ideolojik yönelimler açısından inceler.
- Öğrenci daimicilik, ilerlemecilik, esasicilik, yeniden yapılandırmacılık gibi eğitim felsefeleri çözümler.
- Öğrenci sosyalizm, radikal eğitim anlayışlarını inceler
- Öğrenci Frankfurt okulu, hermeneutik ve Postmodernist yaklaşımlar eğitim düşüncesini analiz eder.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çağa Bakış: Bilim, felsefe, eğitim ve teknoloji | Temel Kaynakların okunması ve analiz edilmesi |
2 | Analitik Felsefe ve Eğitim | İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi |
3 | Varoluşçuluk ve Eğitim | İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi |
4 | Eğitimde İdeolojik Yönelimler,Sosyalizm ve Eğitim | İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi |
5 | Sunum | Belirlenen konuya uygun sununmaların hazırlanması |
6 | Radikal yaklaşımlar | İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi |
7 | Frankfurt Okulu, Postmodernist Yaklaşımlar | Frankfurt okul modeline ilişkin ilgili literatürün okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Daimicilik, İlerlemecilik | İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi |
10 | Daimicilik, İlerlemecilik | İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi |
11 | Sunum | Belirlenen konuya uygun sununmaların hazırlanması |
12 | Esasicilik,Yeniden yapılandırmacılık | İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi |
13 | Ödev | Konu alanına uygun ödevlerin haırlanması |
14 | Türkiye’de eğitim felsefesi çalışmaları | İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi |
15 | Çağdaş Eğitim Anlayışlarının Türkiye’deki Yansımaları | İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | 2 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|