Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Düşünme ve Problem Çözme SüreciEGT510637.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Programı
Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüBülent ALCI
Dersi Veren(ler)Bülent ALCI, Vefa Taşdelen
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıDüşünme süreçleri ile ilgili becerileri geliştirerek, Günlük yaşamda bilimsel düşünme ve problem çözme süreçlerinin kullanımına ilişkin katkı sağlamak.
Dersin İçeriğiDüşünme nedir?. Düşünme süreçleri. Yaratıcılık ve yaratıcı düşünme, Eleştirel düşünme, Yansıtıcı Düşünme, Bilimsel Düşünme, problem çözme sürecine etki eden faktörler. Problem çözme süreci basamakları.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Sternberg R.J., (1994). Thinking and problem solving. New York: Academic Pres.
  • Adair, J. (2000). Karar verme ve Problem çözme. Çev. Kalaycı, N. Edit.Atay, M.T. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Fisher, R., (1991). Teaching Children to Think. England: Basil Blackwell Ltd.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci düşünme süreçleri ve problem çözme süreci ile ilgili temel becerileri kazandırmak ve bunları yaşamlarında kullanmalarına yardımcı olmak amacıyla; yaratıcılık, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, analitik düşünme ve bilimsel düşünme süreçlerini bilir.
  2. Öğrenci problem ve problem çözme sürecinin basamaklarını kavrar.
  3. Öğrenci karşılaştığı bir probleme problem çözme basamaklarına uygun şekilde yaklaşıp çözüm bulabilme becerisi geliştirir.
  4. Öğrenci düşünme süreçleri ve problem çözme süreci ile ilgili temel becerileri kazandırmak ve bunları yaşamlarında kullanmalarına yardımcı olmak amacıyla; yaratıcılık, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, analitik düşünme ve bilimsel düşünme süreçlerinin birbirleriyle ilişkilerini kavrar.
  5. Öğrenci, derste öğrendiği problem çözme sürecini basamaklarıyla bir çalışmaya aktarabilir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Ders İçeriği ve İzlenecek SüreçDerse ilişkin ön okumaların yapılması
2Düşünme ve Düşünme süreçleri, Yaratıcılık ve yaratıcı düşünmeİlgili kaynakların okuması
3SunumSunuma hazırlık yapılması
4Eleştirel düşünmeİlgili kaynakların okuması
5Yansıtıcı Düşünmeİlgili kaynakların okuması
6Bilimsel Düşünmeİlgili kaynakların okuması
7sunumSunuma hazırlık yapılması
8Ara Sınav 1
9Problem çözme süreciİlgili kaynakların okuması
10Problem çözme sürecine etkileyen temel faktörler.İlgili kaynakların okuması
11Tutumlar (ilgi, motivasyon, güven)İlgili kaynakların okuması
12Vize
13Bilişsel yetenek: (bellek ve düşünme becerileri)İlgili kaynakların okuması
14Yaşantı (önceki yaşantılar, yaş, deneyim), Ödevİlgili kaynakların okuması
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev120
Sunum/Jüri220
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması147
Derse Özgü Staj
Ödev120
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer220
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok