Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitimin Tarihi ve Sosyal Temelleri | EGT5111 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mustafa Gündüz |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Gündüz, Vefa Taşdelen |
Asistan(lar)ı | Büşra Tombak İlhan |
Dersin Amacı | Eğitim diğer pek çok alanın bir bileşkesidir. Tarih, kültür, siyaset, ekonomi, din, dil, edebiyat ve hukuk gibi disiplinlerin birikim ve normlarının bireylere aktarıldığı alandır. Dolayısıyla eğitimin ne olduğunu ancak onu oluşturan disiplinleri ve arasındaki ilişkiyi görerek anlamak mümkündür. |
---|---|
Dersin İçeriği | Eğitimin tarihi, sosyal, felsefi ve kültürel içeriğinin ve temellerinin farklı eserler, programlar ve uygulamalar yoluyla öğrenilmesi. Farklı disiplinler ile eğitim arasındaki ilişkiyi görmek. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler eğitimin tarihsel temellerinde etkili olan kişiler, düşünceler, sistemler, devletler ve eserleri tanır.
- Öğrenci eğitimin toplumla ilişkisini görür ve felsefi alt yapısını bilir.
- Öğrenci eğitim, tarih, kültür, siyaset, ekonomi, din, dil, edebiyat ve hukuk gibi disiplinlerin birikim ve normlarının ne olduğunu ve onları oluşturan disiplinleri ve arasındaki ilişkiyi açıklar.
- Öğrenciler eğitimde yer alan sosyal meselelerin nasıl ele alınacağını tespit edebilir.
- Öğrenciler tarihsel tecrübenin güncel eğitim sorunlarını çözmede nasıl kullanılacağını açıklar..
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kaynakların ve yardımcı kaynakların tanıtılması ve elde edilmesi. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
2 | Eğitimin tarihsel temelleri üzerine yerli kaynaklar | Kaynakların incelenmesi ve çalışma yöntemlerinin belirlenmesi |
3 | Eğitim tarihinin yabancı kaynakları | Yabancı kaynakların incelenmesi |
4 | Eğitimin felsefi temelleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
5 | Eğitimin sosyolojik temelleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
6 | Eğitimin kültürel temelleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
7 | Ara sınav | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Türk eğitim sisteminin özgün mirası | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
10 | Türk eğitim sisteminin özgün mirası | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
11 | Tarihsel eğitim sorunları ve bu güne etkileri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
12 | Batılılaşma dönemi eğitim, toplum ve devlet | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
13 | Erken Cumhuriyet döneminde eğitim, kültür, devlet ve felsefe. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
14 | Erken Cumhuriyet döneminde eğitim, kültür, devlet ve felsefe. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 5 |
Ödev | 2 | 15 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 16 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 16 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 16 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 48 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|