Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Karşılaştırmalı Eğitim ProgramlarıEGT511237.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)
Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Mehmet Gürol
Asistan(lar)ıEsra Kerimoğlu
Dersin AmacıÖğrenciye karşılaştırmalı eğitim hakkında genel bir bakış açısı kazandırmak; bu alanın tanımı, geçmişten günümüze izlediği yol konusunda bilgi sahibi olmak; farklı ülkelerdeki eğitim politikaları ve sistemlerini incelemek; eğitim sistemlerinin karşılaştırmasını yapmak; eğitim sistemlerinin siyasal yönetimler ve düşüncelerle etkileşimini belirlemek ve Türk eğitim sisteminin alandan nasıl ve ne şekilde etkilendiğinin ortaya konulması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiKarşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihi gelişimi, karşılaştırmalı eğitim ile ilgili yeni yaklaşımlar, yöntemler, Siyasal yönetimler ve düşüncelerin eğitim sistemleri ile etkileşimi, Türk eğitim sisteminin diğer ülkelerin eğitim sistemleriyle karşılaştırılması, çağdaş eğitim sistemleri (Amerika Birleşik Devletleri, Rusya, Japonya, Fransa, İngiltere, Almanya, İspanya, İtalya, Kanada, Rusya, Japonya, Güney Kore, Güney Afrika)
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Ali Balcıoğlu, Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri (Pegem A Yayıncılık; ISBN No: 9944919675; Ankara, 2007)
  • Ülkeler ve Eğitim Sistemleri- Karşılaştırma Yazıları, Füsun Akarsu. Nobel Yayın Dağıtım; ISBN:975-591-709-8; İstanbul,2005
  • Siyasal Düşünceler ve Yönetimler, Prof. Dr. Ayferi Göze, Beta Basım Yayın Dağıtım, İstanbul, 2007
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci Türk Eğitim sisteminin özelliklerini bilir.
  2. Öğrenci eğitim sistemlerinin dünyadaki farklı uygulamaları bilir.
  3. Öğrenci karşılaştırmalı eğitimin gelişimini açıklar.
  4. Öğrenci siyasal yönetimler ve düşüncelerin eğitim sistemleri üzerindeki etkisini açıklar.
  5. Öğrenci batılı ve gelişmiş ülkelerin eğitim sistemlerinin gelişmişlik düzeyini analiz eder.
  6. Öğrenci Batılı ve gelişmiş ülkelerin eğitim sistemleri ile Türkiye Eğitim sisteminin karşılaştırmasını yapar.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5DÖÇ-6
PÇ-1545545
PÇ-2455545
PÇ-3455545
PÇ-4545454
PÇ-5455444
PÇ-6544555
PÇ-7454544
PÇ-8545544
PÇ-9434455
PÇ-10555555

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Karşılaştırmalı eğitim biliminin gelişimi ve tarihiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
2Siyasal yönetimler ve düsüncelerin eğitim sistemleri ile etkileşimiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
3Türk Eğitim Sistemiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
4Türk Eğitim Sistemiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
5Amerikan eğitim sisteminin incelenmesiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
6İngiltere eğitim sisteminin incelenmesiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
7Vize Sınavıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
8Ara Sınav 1
9Fransa eğitim sisteminin incelenmesiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
10Kanada eğitim sisteminin incelenmesiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
11İspanya eğitim sisteminin incelenmesiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
12İtalya eğitim sisteminin incelenmesiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
13Rusya eğitim sisteminin incelenmesiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
14Japonya ve Güney Kore eğitim sistemlerinin incelenmesiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
15Güney Afrika eğitim sisteminin incelenmesiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım110
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev225
Sunum/Jüri
Projeler125
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama28
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması515
Derse Özgü Staj
Ödev210
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği33
Projeler110
Sunum / Seminer210
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok