Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Eğitim Programları | EGT5112 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Mehmet Gürol |
Asistan(lar)ı | Esra Kerimoğlu |
Dersin Amacı | Öğrenciye karşılaştırmalı eğitim hakkında genel bir bakış açısı kazandırmak; bu alanın tanımı, geçmişten günümüze izlediği yol konusunda bilgi sahibi olmak; farklı ülkelerdeki eğitim politikaları ve sistemlerini incelemek; eğitim sistemlerinin karşılaştırmasını yapmak; eğitim sistemlerinin siyasal yönetimler ve düşüncelerle etkileşimini belirlemek ve Türk eğitim sisteminin alandan nasıl ve ne şekilde etkilendiğinin ortaya konulması amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihi gelişimi, karşılaştırmalı eğitim ile ilgili yeni yaklaşımlar, yöntemler, Siyasal yönetimler ve düşüncelerin eğitim sistemleri ile etkileşimi, Türk eğitim sisteminin diğer ülkelerin eğitim sistemleriyle karşılaştırılması, çağdaş eğitim sistemleri (Amerika Birleşik Devletleri, Rusya, Japonya, Fransa, İngiltere, Almanya, İspanya, İtalya, Kanada, Rusya, Japonya, Güney Kore, Güney Afrika) |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci Türk Eğitim sisteminin özelliklerini bilir.
- Öğrenci eğitim sistemlerinin dünyadaki farklı uygulamaları bilir.
- Öğrenci karşılaştırmalı eğitimin gelişimini açıklar.
- Öğrenci siyasal yönetimler ve düşüncelerin eğitim sistemleri üzerindeki etkisini açıklar.
- Öğrenci batılı ve gelişmiş ülkelerin eğitim sistemlerinin gelişmişlik düzeyini analiz eder.
- Öğrenci Batılı ve gelişmiş ülkelerin eğitim sistemleri ile Türkiye Eğitim sisteminin karşılaştırmasını yapar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | |
PÇ-1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
PÇ-5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-6 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-7 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-8 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-9 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı eğitim biliminin gelişimi ve tarihi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
2 | Siyasal yönetimler ve düsüncelerin eğitim sistemleri ile etkileşimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
3 | Türk Eğitim Sistemi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
4 | Türk Eğitim Sistemi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
5 | Amerikan eğitim sisteminin incelenmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
6 | İngiltere eğitim sisteminin incelenmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
7 | Vize Sınavı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Fransa eğitim sisteminin incelenmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
10 | Kanada eğitim sisteminin incelenmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
11 | İspanya eğitim sisteminin incelenmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
12 | İtalya eğitim sisteminin incelenmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
13 | Rusya eğitim sisteminin incelenmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
14 | Japonya ve Güney Kore eğitim sistemlerinin incelenmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
15 | Güney Afrika eğitim sisteminin incelenmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 25 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 25 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 2 | 8 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 15 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 3 | |
Projeler | 1 | 10 | |
Sunum / Seminer | 2 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|