Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Öğrenen Merkezli UygulamalarEGT511437.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin Türü
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüSertel ALTUN
Dersi Veren(ler)Sertel ALTUN, Mehmet Gürol
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu ders öğrencilerin, etkili eğitim programı geliştirebilmeleri için farklı model, yöntem ve tekniklerin ilke ve uygulamaları öğrenmelerine yardımcı olacaktır.
Dersin İçeriğiModel, strateji, yöntem ve teknik kavramları, öğrenen merkezli, model, strateji, yöntem ve teknikler ve uygulamaları.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Ansberry, K., & Morgan, E. (2007). More picture perfect science lessons: Using childrens books to guide inquiry, K-4. National ScienceTeachers Association Publications
  • Benjamin, A. (2003). Differentiated ınstruction: a guide for elementary school teachers. New York: Eye on Education
  • Chamberlain, K., & Crane, C.C. (2009). Reading, writing, & inquiry in the science classroom, grades 6-12. London: Corwin Press.
  • Dabbagh, N., & Bannan-Ritland, B. (2005). Online learning: Concepts, strategies, and applications. Upper Saddle River: Pearson Education Inc.
  • Fer, S. ve Cırık, İ. (2007). Yapılandırmacı öğrenme kuramdan uygulamaya. İstanbul: Morpa Yayınları.
  • Gözütok, F.D. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Ekinoks yayınları.
  • Gregory, G.H. Chapman, C. (2002). Differentiated instructional strategies: one size doesn’t fit all. California: Corwin Press.
  • Tomlinson, C., (1999). The differentiated classroom: Responding to the needs of all learners. USA: Association for Supervision and Cirriculum Development.
  • Tomlinson, C.A. (1995). Differentiating instruction for advanced learners in the mixedability middle school classroom. ERIC Digest E536. ERIC Document Reproduction No. ED389141
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci etkinlik merkezli, model, strateji, yöntem ve teknikleri uygular.
  2. Öğrenci etkinlik merkezli yöntem ve tekniklerin eğitimin hangi aşamasında daha etkili ve verimli olduğunu bilir.
  3. Öğrenci dersin kazanımlarına uygun olana etkinliklerin doğru biçimde seçer.
  4. Öğrenci öğrenen merkezli yöntem ve teknikleri analiz eder.
  5. Öğrenci öğrenen merkezli yöntem ve tekniklerle ilgili bir çalışma yürütebilir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Eğitim, öğretim, öğrenme, model, strateji, yöntem ve teknik kavramlarıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
2Öğretim model, strateji, yöntem ve teknik seçimini etkileyen etkenler.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
3Etkinlik merkezli öğretimin önemi, Ulusal ve Uluslararası uygulamalarının tartışılması.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
4Yapılandırmacı öğrenme modeli ve 5E uygulamasıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
5Proje tabanlı öğrenme ve uygulamasıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
6Performans görevleri ve performans görevlerinin geliştirilmesiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
7Probleme dayalı öğrenme ve ugyulaması İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
8Ara Sınav 1
9Farklılaştırılmış öğrenme yöntemi ve uygulamasıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
10Farklılaştırılmış öğrenme yöntemine ait tekniklerin uygulamasıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
11İşbirliğine dayalı öğrenme yöntemi ve uygulamasıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
12İşbirliğine dayalı öğrenme yöntemine ait tekniklerin uygulamasıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
13Tartışma yöntem ve teknikleri ve uygulamasıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
14Tartışma yöntem ve teknikleri ve uygulamasıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama215
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev215
Sunum/Jüri
Projeler115
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar115
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama232
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev215
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler132
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)116
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)132
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok