Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Öğretim Süreçleri ve EğilimlerEGT511637.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Programı
Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüSertel ALTUN
Dersi Veren(ler)Sertel ALTUN, Mehmet Gürol
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrenme ve öğretme teorileri çerçevesinde ilköğretimdeki öğrencilerin öğrenme stillerini ve öğretmenlerin öğretme stillerini ortaya çıkarark analiz edebilecek bilgi donanımına sahip olmak.
Dersin İçeriğiÖğrenme ve öğretim kavramları, öğretim ilke ve modelleri, öğretimi etkileyen etmenler, öğrenme ve öğretme süreçleri, öğrenme stilleri ve öğrenme stratejileri, öğretme stratejileri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Grasha, A. F. 1996. Teaching with style: a practical guide to enhancing learning by understanding teaching and learning styles. San Bernardino, CA: Alliance
  • Publishers. Dressel, P.L. & Marcus. L. (1982). On Teaching and learning in College. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Davidson, G.V. (1990). Matching learning styles with teaching style: Is it a useful concept in instruction? Performance and Instruction, 29, 36-38.
  • Keefe, J. W. (1991). Learning style: cognitive and thinking skills. Reston, VA: National Association of Secondary School Principals.
  • Kolb, D.A. (1984). Experiential learning: experience as the source of learning and development. Englewood Cliffs, N.J: Prentice-Hall.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, öğrenme kuramları ile öğretim kuramları arasındaki ilişkiyi açıklar.
  2. Öğrenci verilen öğrenme kuramının ilklerine uygun öğretim ortamların yer aldığı öğrenme planları yapar.
  3. Öğrenci öğrenme ve öğretme teorileri çerçevesinde ilköğretimdeki öğrencilerin öğrenme stillerini analiz eder.
  4. Öğrenci öğrenme ve öğretme teorileri çerçevesinde ve öğretmenlerin öğretme stillerini belirler.
  5. Öğrenci, öğrenme ve öğretme teorilerini kendi aralarında analiz edebilir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Öğrenme kuramlarına girişİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
2Öğrenme stratejileriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
3Kavram ve ilke öğrenmeİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
4Buluş yoluyla öğretimİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
5Sunuş yoluyla öğretimİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
6Çoklu zeka kuramıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
7Vizeİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
8Ara Sınav 1
9Öğrenme ve öğretimde motivasyonİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
10Model alma yoluyla öğrenmeİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
11Oluşturmacı/yapılandırmacı öğrenmeİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
12Öğrenme Stilleriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
13Katılımcı öğrenmeİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
14Genel değerlendirme İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev215
Sunum/Jüri215
Projeler
Seminer/Workshop115
Ara Sınavlar115
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması148
Derse Özgü Staj
Ödev212
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler120
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok