Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Cumhuriyet Öncesi İlköğretim Programları | EGT6103 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mustafa Gündüz |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Gündüz |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dersi alan lisansüstü öğrencilere Cumhuriyet öncesi eğitim programları ve temel eğitim yönetmelik ve kanun metinleri hakkında toplu bilgiler vermek ve bu tür metinleri anlamaya ve ve yorumlamaya yönelik beceri kazandırmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Cumhuriyet öncesi eğitimin genel karakteristikleri. Modernleşme dönemi eğitimini belirleyen temel tarihi, sosyal ve siyasî etmenler. Maarif-i Umumiye Nizamnamesine kadar olan süreçte üretilmiş eğitim yönetmelik ve düzenlemeleri. 1869 Maarif-i Umumiye Nizamnamesi, önemi ve Eğitim tarihindeki yeri. II. Abdülhamid dönemi eğitimi ıslah Nizamname ve yönetmelikleri. 1913 Tedirsât-ı İbtaidaiye Kanun-ı Muvakkati ve eğitimdeki önemi. Tevhid-i Tedrisat’a kadar gelen süreçte eğtiim birliğine yönelik düzenlemeler. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci Cumhuriyet öncesi eğitim hakkında genel bilgi edinir.
- Öğrenci Tanzimat dönemi eğitim yeniliklerini kavrar.
- Öğrenci Tanzimat dönemi eğitim programlarını açıklar.
- Öğrenci son dönem Osmanlı eğitim programlarının Cumhuriyete etkisini değerlendirir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | |
PÇ-1 | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin temel kuralları, temel kaynakların tanıtılması ve temin edilmesi. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Eğitimin tarihsel temelleri üzerine temel kaynaklar, kişiler, süreli yayınlar, eserler ve makaleler. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Tanzimat döneminde eğitimde modernleşme ve temel metinler. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Ahmed Cevdet Paşa’nın hazırladığı bazı eğitim yönetmelikleri ve Nisan 1847 Talimatı. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Maarif-i Umumiye Nizamnamesinin tahlili. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | II. Abdülhamid dönemi eğitimi ıslah layihaları. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Ara sınav. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | II. Meşrutiyet dönemi ilköğretim programları. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | II. Meşrutiyet Dönemi rüştiye ve idadi programları. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | II. Meşrutiyet dönemi yükseköğretim programları. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Tedrisat-ı İbtidaiye Kanun-ı Muvakkati. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Darülmuallimin’de yenileşme layihaları. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Tevhid-i Tedrisat öncesi eğitimde birlik arayışları. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Osmanlı dönemi ilköğretim programlarının Cumhuriyet dönemi eğitimine etki ve katkıları. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 6 | 12 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|