Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Okullarda Program Geliştirme ÇalışmalarıEGT723837.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin Türü
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Bülent ALCI, Mehmet Gürol
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu derste öğrencilerin; Özel ve kamuya ait her kademe okullarda uygulanan eğitim programlarını inceleme, programın güçlü ve zayıf yönlerini belirleme ve öneri geliştirme ve Okullarda program haritalama taslağı oluşturmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiProgram geliştirme, okul geliştirme modelleri, okul geliştirme modellerinin türleri, okul geliştirme modelinin seçilme süreci, seçilen modelin uygulanması, modelin değerlendirilmesi, program haritalama süreci.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • http://www.curriculummapping101.com/resources/creating-quality-maps-design-mind-reminder-guides
  • Jacobs, H.H. (1997). Mapping the big picture: integrating curriculum and assessment K-12. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Jacobs, H.H. (2004). Getting results with curriculum mapping. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Utah. Jacobs, H.H. (2002). Keynote address. National Curriculum Mapping Institute. Park City, Utah.
  • Kentucky Department of Education, Sample Curriculum Maps
  • http://www.kde.state.ky.us/KDE/Instructional Resources/Curriculum Documents and Resources/Teaching Tools/Curriculum Maps/
  • Hale, Janet; A Guide to Curriculum Mapping,
  • http://books.google.com/books?id=_Ws6BtbijoYC
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci bu derste edindiği bilgi ve beceriyle okullarda yer alan yönetim ve öğretim süreçleri arasındaki ilişkiyi kavrar ve oluşturduğu önerilerle okul geliştirme modellerini uygular.
  2. Bu derste öğrencilerin; özel ve kamuya ait her kademe okullarda uygulanan eğitim programlarını değerlendirir.
  3. Bu derste öğrenciler eğitim programın güçlü ve zayıf yönlerini kavrar.
  4. Okullarda program haritalama taslağı oluşturma yöntemlerini bilir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4
PÇ-1----
PÇ-2----
PÇ-3----
PÇ-4----
PÇ-5----
PÇ-6----
PÇ-7----
PÇ-8----
PÇ-9----
PÇ-10----
PÇ-11----
PÇ-12----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Program Geliştirme
3Okul Tabanlı Program Geliştirme
4Okul Tabanlı Program Geliştirme Modelleri
5Okul çalışması
6Okul çalışması
7Gözlemlerin sunulup tartışılması
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Program Haritalamanın Öğeleri
10Program Haritalama Modelleri
11Okul çalışması
12Okul çalışması
13Gözlemlerin sunulup tartışılması
14Örnek Program Haritalama Taslağının Hazırlanması
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama215
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev215
Sunum/Jüri
Projeler115
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar115
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati
Laboratuar
Uygulama232
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev232
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler148
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)116
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)132
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok