Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Yeni Teknolojiler ve Eğitime Uyarlanması | EGT6113 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Bülent ALCI |
Dersi Veren(ler) | Bülent ALCI, M. Betül Yılmaz |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Çağdaş eğitimde eğitim teknolojisinin kuramsal, toplumsal, felsefi ve bilimsel temelleri, yurt içinde ve yurt dışında yaygın olarak kullanılan yeni öğretim teknolojileri ile bu teknolojilerin öğretim amaçlı uygulama alanları, bilişim teknolojileri, eğitim-öğretim ortamlarında kullanılan mevcut öğretim teknolojileri ile gelecekte kullanılabilecek öğretim teknolojilerini kazandırmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Eğitim sisteminde eğitim teknolojisinin kuramsal temelleri, toplumla, felsefeyle ve bilimle olan ilişkisi, bilgi çağında bilgi toplumu ve özellikleri ile bilgi teknolojileri, eğitimde bilişim teknolojisinin kullanımı (bilgisayarların eğitim-öğretim amaçlı kullanımı, bilgisayar ağları ve öğretim amaçlı bilgisayar yazılımları vb.), eğitimde çoklu ortam kapsamında; tümleşik teknolojiler, telekonferans sistemleri, bilgi dağıtıcı sistemler, hypermedia, hyperteks, etkileşimli video ve cd’ler, iletişim uyguları, sanal gerçeklik ve sanal sınıflar, e-öğrenme, ülkemizde ve yabancı ülkelerde eğitim teknolojisinin kullanımı konuları yer almaktadır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğretim sürecinde yeni teknlolojileri kullanır.
- Öğretim sürecinde yeni teknlolojileri uyarlar.
- Öğretim sürecinde kullanılan teknolojileri farkeder.
- Çağdaş eğitimde eğitim teknolojisinin kuramsal, toplumsal, felsefi ve bilimsel temellerine eleştirel bir bakış açısı kazanır.
- Yurt içinde ve yurt dışında yaygın olarak kullanılan yeni öğretim teknolojileri ile bu teknolojilerin öğretim amaçlı uygulama alanları, bilişim teknolojileri, eğitim-öğretim ortamlarında kullanılan mevcut öğretim teknolojileri ile gelecekte kullanılabilecek öğretim teknolojilerini değerlendirir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çağdaş eğitimde teknoloji-eğitim ilişkisi. Ögretim amaçlı bilgisayar yazılımları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Bir disiplin alanı olarak egitim teknolojisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Eğitim teknolojisinin boyutları • Teknolojide kuramsal boyut • Teknolojide toplumsal boyut • Teknolojide felsefi boyut • Teknolojide bilimsel boyut | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Teknolojinin öğretmen, öğrenciye ve toplumsal yapıya sağladıkları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Öğretim sürecinde teknolojinin yeri ve önemi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Eğitimde teknolojik gelişmeler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Ara sınav | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Bilgisayar ve eğitimde kullanım alanları. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Bilgisayar ağları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Internet ve internet eğitimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Eğitimde çoklu ortamlar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Diğer ülkelerde eğitim teknolojisi eğitimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Teknolojinin uyarlanması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Teknolojinin uyarlanması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 5 | 30 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 5 | 12 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|