Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Öğretim Kuram ve ModelleriEGT611937.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin Diliİngilizce, Türkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Sertel ALTUN, Bünyamin Bavlı
Asistan(lar)ıBüşra Tombak İlhan
Dersin AmacıBu ders ile öğrencilerin öğrenme ve öğretme sürecini ve bu süreçle ilişkili kavramları kavraması, farklı öğretim ve öğrenme modellerini tanıması, konuya, öğrenci özelliklerine ve öğrenme amaçlarına uygun olan modeli seçebilmesi ve uygulayabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiÖğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramlar. Öğrenme ve öğretme kuramları.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Fidan, Nurettin (1982). Öğrenme ve Öğretme. Kuramlar-İlkeler-Yöntemler. Tekışık Matbaası Ankara.
  • Senemoğlu, Nuray (1997). Gelişim-Öğrenme- Öğretim. Kuramdan Uygulamaya. Ertem Matbaacılık. Ankara.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. “Felsefe, kuram, model, strateji, yaklaşım, yöntem, taktik ve süreç” kavramlarını tanımlar.
  2. Öğrenme öğretme sürecine temel oluşturan kavramların aralarındaki ilişkiyi irdeler.
  3. İncelenen her bir öğretim modelinin felsefi dayanaklarını açıklar.
  4. İncelenen her bir öğretim modelinin genel yapısını açıklar.
  5. İncelenen her bir öğretim modelinin uygulanmasında izlenen aşamaları sayar.
  6. İncelenen her bir öğretim modelinin sınırlılıklarını ve üstünlüklerini belirler.
  7. Öğretme modellerini dayandıkları bilimsel temelleri araştırır.
  8. Öğretme modellerini etkili uygulama ilkelerine göre karşılaştırır.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Öğretme ile ilgili temel kavramlar ve öğrenme-öğretme ilişkisi. İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
2Öğretme modellerinin temel özellikleri.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
3Doğrudan öğretme modelleri.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
4Suchman öğretme modeli.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
5Neden-sonuç modeli.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
6İşbirlikli öğrenme modelleri.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
7Bellek modelleri.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
8Ara Sınav 1
9Çatışma çözümleme modeli.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
10Sınıf içi tartışma modeli.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
11Değer geliştirme modeli. İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
12Tam öğrenme modeli.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
13Öğretme modellerinin karşılaştırılması.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
14Öğretme modellerinin uygulanmasıyla ilgili örnekler.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev530
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması146
Derse Özgü Staj
Ödev515
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok