Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Program Geliştirme ve Değerlendirme SemineriEGT612237.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin Türü
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüMehmet Gürol
Dersi Veren(ler)Bülent ALCI, Sertel ALTUN, Davut HOTAMAN
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıHerhangi bir kademeye ilişkin öğretim tasarımı geliştirme, uygulama ve değerlendirme. Tüm bu süreci, bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak uluslararası düzeyde yayınlanmak üzere makaleye çevirme.
Dersin İçeriğiEğitim programı, öğretim tasarımı, program geliştirme, program değerlendirme kavramlarının, öğretim tasarımının basmaklarının tartışılması. Bir disiplin seçerek, öğretim tasarımının planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve bunlara dayalı olarak makale yazılması.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Worthen, B. R., Sanders, J. R., Fitzpatrick, J. L. 1997. Program Evaluation Alternative Approaches and Practical Guidelines. Longman Publishers.
  • Demirel, Ö. 2011. Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. 17. Baskı. Ankara: Pegem A Akademi.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci bir dersin öğretim tasarımını, bireyin, toplumun ve konu alanının ihtiyaçlarına uygun olarak geliştirir.
  2. Öğrenci geliştirdiği öğretim tasarımını uygular.
  3. Öğrenci tasarımın uygulanması sonrasında çıkan sonuçları okulun uzak ve genel hedefleri ile öğrenciler üzerindeki etkilerine göre değerlendirir.
  4. Öğrenci elde ettiği sonuçlara dayalı olarak öğretim tasarımını revize eder.
  5. Öğrenci öğretim tasarımı geliştirme, uygulama ve değerlendirme sürecini, bilimsel araştırma tekniklerinin basamaklarına göre makaleye dönüştürür.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Eğitim programı, öğretim tasarımı, program geliştirme, program değerlendirme kavramlarının felsefi, psikolojik, sosyolojik temellere göre tartışılması.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
2Öğretim tasarımı basmaklarının, örnek tasarımlar üzerinden tartışılması.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
3Her öğrencinin öğretim tasarımı geliştireceği disiplini seçmesi.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
4Uygun tasarımların planlanması.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
5Uygun tasarımların planlanması.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
6Planlanan öğretim tasarımlarının uygulanması.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
7Planlanan öğretim tasarımlarının uygulanması.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
8Ara Sınav 1
9Planlanan öğretim tasarımlarının uygulanması.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
10Verilerin analiz edilmesi.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
11Bulguların yorumlanması.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
12Tartışma ve öneriler kısmının yazılması.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
13Çalışmanın makaleye çevrilmesi.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
14Makalelerin sınıfta sunulması ve tartışılması. İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri130
Projeler130
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması166
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler140
Sunum / Seminer510
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok