Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Türkiye'de TarihyazımıSBU611237.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli @ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ABD Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Doktora Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSiyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü
Dersin KoordinatörüElçin Macar
Dersi Veren(ler)Elçin Macar
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıTarihyazımının dolayısıyla tarihin bir mücadele alanı olduğunu, içeriğini içinde bulunulan dönem ve ideolojilerin doldurduğunu göstermeye çalışmak
Dersin İçeriğiTarihin nasıl yazıldığı, tarihyazımında hakim anlayışlar, Türkiye’de tarihçiliğin tarihi, ders kitapları ve bunlara yönelik eleştiriler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Büşra Ersanlı Behar, İktidar ve Tarih, (İstanbul: Afa Yay., ikinci baskı-1996, Etienne Copeaux, Türk Tarih Tezinden Türk-İslam Sentezine, (İstanbul:Tarih Vakfı Yurt Yay, 1998), Georg G. Iggers, Yirminci Yüzyılda Tarihyazımı, (İstanbul: Tarih Vakfı, 2000) Bülent Tanör-Zafer Toprak-Halil Berktay, İnkılap Tarihi Dersleri Nasıl Okutulmalı?, (İstanbul: Üniversite Öğretim Üyeleri Derneği, 1997) Oktay Özel, Dün Sancısı, (İstanbul: Tarih Vakfı, 2012)
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, tarihyazımındaki farklı ekolleri öğrenerek, tarihin neden öyle yazıldığının arkasındaki etkenleri, hakim ideolojileri keşfedebilir ve bunlara eleştiri getirebilirler.
  2. Öğrenciler siyaset bilimi ve tarih alanında uzmanlaşır.
  3. Öğrenciler tarihyazımı alanında proje yürütme kabiliyeti kazanır.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Cumhuriyetin devraldığı tarihyazımı mirasıEtienne Copeaux, Türk Tarih Tezinden Türk-İslam Sentezine, (İstanbul:Tarih Vakfı Yurt Yay, 1998),
2“Resmi tez”in oluşumu-IBüşra Ersanlı Behar, İktidar ve Tarih, (İstanbul: Afa Yay., ikinci baskı-1996,
3“Resmi tez”in oluşumu-IIBüşra Ersanlı Behar, İktidar ve Tarih, (İstanbul: Afa Yay., ikinci baskı-1996,
4Atatürk dönemiBülent Tanör-Zafer Toprak-Halil Berktay, İnkılap Tarihi Dersleri Nasıl Okutulmalı?, (İstanbul: Üniversite Öğretim Üyeleri Derneği, 1997);Büşra Ersanlı Behar, İktidar ve Tarih, (İstanbul: Afa Yay., ikinci baskı-1996,
5“Resmî Tarih” tartışmalarıBüşra Ersanlı Behar, İktidar ve Tarih, (İstanbul: Afa Yay., ikinci baskı-1996,
6Tarih Dergileri ve Türk Tarih Kurumu
7Osmanlı TarihçiliğiOktay Özel, Dün Sancısı, (İstanbul: Tarih Vakfı, 2012)
8Ara Sınav 1
9Son otuz yılın değerlendirilmesiOktay Özel, Dün Sancısı, (İstanbul: Tarih Vakfı, 2012)
10Ders kitaplarıEtienne Copeaux, Türk Tarih Tezinden Türk-İslam Sentezine, (İstanbul:Tarih Vakfı Yurt Yay, 1998),
11Tabu, öteki vs.Bülent Tanör-Zafer Toprak-Halil Berktay, İnkılap Tarihi Dersleri Nasıl Okutulmalı?, (İstanbul: Üniversite Öğretim Üyeleri Derneği, 1997)
12Yeni YaklaşımlarGeorg G. Iggers, Yirminci Yüzyılda Tarihyazımı, (İstanbul: Tarih Vakfı, 2000)
13Sunuşlar
14Sunuşlar
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1610
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev160
Sunum/Jüri130
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar
Final
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması154
Derse Özgü Staj
Ödev180
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer130
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok