Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
İkinci Yabancı Dil IIIING413123200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı
Ders KategorisiGenel Kültür Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimYabancı Diller Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüHatice Gülru Yüksel
Dersi Veren(ler)Hatice Gülru Yüksel
Asistan(lar)ıEmrah Özcan
Dersin AmacıÖğrencilerin ileri okuma ve sözlü iletişim becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriğiOrta/üstorta düzey dinleme, okuma, yazılı ve sözlü iletişim becerileri; değişik türlerdeki özgün metinlerdeki karmaşık dil bilgisi yapıları ve orta/üstorta düzey sözcük öbekleri; özgün materyaller aracılığı ile hedef dilin kültürü ile ilgili bilgi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Schritte International 2 Hueber 2006 Hueber Verlag, 85737 Ismaning, Deutschland
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler farkli konularda izin isteyebileceklerdir.
  2. Öğrenciler çeşitli sorunlarını ve gereksinimlerini ifade edebileceklerdir.
  3. Öğrenciler nesnelerin yerlerini sorabileceklerdir.
  4. Öğrenciler kendilerine sorulan sorulara cevap verebileceklerdir.
  5. Öğrenciler farklı ortamlarda Almanca iletişim kurabileceklerdir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Günlük yaşamlarini anlatmalari, İlgi alanlarini, becerilerini ifade edebilmeleri, Mecburiyet arzeden durumlarda izin isteme,rica edebilme durumlarini, yasakli durumlari ifade edebilmelerine yönelik çalişmalar
2Durum odakli konuşma ortamlari sağlayarak öğrencilerde bu yapilarin kaliciliğini sağlamak.
3Konu: Geçmiş Zaman Konu anlatimi.
4Geçmiş zamanda fillerin çekimlerindeki değişimler, kurallari. Özgün tümceler oluşturma çalişmasi
5Gün içinde ya da geçmiş zaman dilimlerinde yapilan etkinliklerin anlatimina yönelik sorularin sorulmasi.
6Ayrilabilen fiillerle geçmiş zaman kullanimi. konu aliştirmalari ile günlük yaşamlarinda geçmiş yaşamlariyla ilgili deneyimlerini aktrabilmek için daha fazla fiilleri kullanabilme durumuna gelmiş olacaklardır.
7Ders tekrarı ve Ara sınav
8Meslekleri tanitma, bilgilendirme. Bir iş başvurusu yapabilme, yeteneklerini, beklentilerini ifade edebilme.
9İnsan bedeninin bölümleri Rahatsizliği,ağriyan bölgelerini dile getirme,doktor randevusu alabilme. Böylece öğrenci günlük yaşamda hastalandiğinda durumunu açiklayabilecek, doktoruyla iletişim kuracaği yapilari edinmiş olacaktir.
10Rahatsizliklarla ve randevu almayla ilgili konuşma çalişmalari
11Konu tekrarı
12Kullanim kilavuzlarindaki yönergeleri anlama,iş ortamlarinda rica ya da emir durumlarini yaratan dil yapilari.
13Konu: Yol tarifi edebilme,adres sorabilme Präpositionlarin detayli anlatimi an, auf, bei, hinter, in, neben, über, unter, vor, zwischen: Wo ...? : Wohin ...? sorularini sorabilme ve adresleri, nesneleri bulunduklari yerle ifade edebilme
14Ara-sınav 2
15Prapositionlarin tekrarı Görsellerden faydalanarak konuşma örnekleri. Günlük yaşamda adres sorma, yer tarifi diyalogları.
16Final Sınavı

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1610
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği510
Ödev310
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar230
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati162
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev35
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği53
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)25
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok