Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Örgütlerinde Liderlik | EGT5224 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aydın Balyer |
Dersi Veren(ler) | Emre Er |
Asistan(lar)ı | İrem Demir Arıcı, Zehra YALÇIN |
Dersin Amacı | Katılanları öğretim liderliği bilgi ve becerilerini kullanır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Liderlik ve Yöneticilik; Çağdaş Liderlik Yaklaşımları; Dönüşümcü Liderlik; Kültürel Liderlik; Vizyoner Liderlik; Karizmatik Liderlik; Öğretim Liderliği Öğretim Liderliğinin Görev Alanları : Okulun Misyonunu Belirleme,Eğitim Programı ve Öğretimi Yönetme, Olumlu Öğrenme İklimi Yaratma: Eğitim Zamanını Koruma, Ulaşılabilir Olma, Öğretmenleri İşe Özendirme, Mesleki Gelişimi Sağlama, Akademik Standartlar Geliştirme ve Uygulama, Öğrencileri Öğrenmeye Özendirme, Öğretim Liderliğini Engelleyen Faktörler. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler; liderlik tanım, teori ve yaklaşımlarını açıklar.
- Öğrenciler, örgütler açısından liderliğin önemini kavrar.
- Öğrenciler; eğitim, öğretim ve müfredat liderliğini okul açısından tartışır.
- Öğrenciler, öğretim liderliği ile ilgili araştırma sonuçlarını inceler ve yorumlar.
- Öğrenciler, eğitim liderliği alanındaki güncel araştırma alanlarını bilir.
- Öğrenciler, güncel liderlik yaklaşımlarını okul bağlamında analiz eder.
- Öğrenciler, liderlik konusunda araştırma tasarlar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
PÇ-4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-8 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
PÇ-9 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-10 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-11 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Liderlik ve Yöneticilik | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Çağdaş Liderlik Yaklaşımları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Dönüşümcü Liderlik | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Kültürel Liderlik | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Vizyoner Liderlik, Karizmatik Liderlik | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Öğretim Liderliği Öğretim Liderliğinin Görev Alanları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Ara sınav | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Eğitim Programı ve Öğretimi Yönetme, Olumlu Öğrenme İklimi Yaratma | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Eğitim Zamanını Koruma, Ulaşılabilir Olma | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Öğretmenleri İşe Özendirme, Mesleki Gelişimi Sağlama | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Akademik Standartlar Geliştirme ve Uygulama | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Öğrencileri Öğrenmeye Özendirme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Öğretim Liderliğini Engelleyen Faktörler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Öğretim Liderliğini Engelleyen Faktörler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 30 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 15 | 4 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 19 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 18 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|