Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Yönetimine Giriş | EGT5225 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aydın Balyer |
Dersi Veren(ler) | Aydın Balyer |
Asistan(lar)ı | İrem Demir Arıcı, Zehra YALÇIN |
Dersin Amacı | Katılanlar örgüt ve yönetim kuramları ve uygulamaları ile temel yönetim süreçlerine ilişkin bilgi ve becerilerini geliştirerek , etkili yöneticicilik yeterliği kazanır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Örgüt, Yönetim, Yönetici, Eğitim Yönetimi, Eğitim Yöneticisi Kavramlarının Tanımı ve Açıklanması; Örgüt ve Yönetim Kuramları ve Eğitim Örgütlerine Etkisi; Klasik Kuramlar; Neo-Klasik Kuramlar; Sistem Kuramları; Durumsallık Kuramları; Yönetimde Yeni Yaklaşımlar; Yönetim Süreçlerinin Eğitim Örgütlerinde Uygulanışı: Karar verme, Planlama, Örgütleme, Koordinasyon, İletişim, Denetleme, Değerlendirme, Yönetimde Güdüleme. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, Örgüt, Yönetim, Yönetici, Eğitim Yönetimi, Eğitim Yöneticisi Kavramlarını Tanımlar.
- Öğrenciler, Örgüt ve Yönetim Kuramlarını ve Eğitim Örgütlerine Etkisini analiz eder.
- Öğrenciler, Yönetimde Yeni Yaklaşımları değerlendirir.
- Öğrenciler, Yönetim Süreçlerinin Eğitim Örgütlerinde Uygulanışını açıklar.
- Öğrenciler, eğitim yönetimine ilişkin teori ve kuramları okul yönetimi pratiklerine dönüştürür, uygulama yapar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim Yönetimine İlişkin Temel Kavramlar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | İnsana Dair Bakış Açıları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Örgüt ve Yönetim Kuramları-1 Klasik Kuram | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Örgüt ve Yönetim Kuramları-2: Neo-Klasik Kuram, Sistem 1- Sistem 4 modeli, Olgun ve Olgun Olmayan Kişi Modeli- X ve Y Teorileri- İhtiyaçlar Hiyerarşisi Kuramı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Sistem Yaklaşımı - Durumsallık Yaklaşımı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Yönetim Süreçleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Dinamik Yönetim (Mary Parker Follett) - İşbirliği Kuramı (C. Barnard) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Karar Verme (H. Simon) - Hizmetlerin Takası (P. Blau) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Örgütte Uyum ( A. Etzioni) - Katz ve Kahn: Açık Sistem | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Örgütsel Öğrenme ve Olgunluk Kuramı (C. Argyris) - Yönetimde Dört Çerçeve (Bolman ve Deal) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Öğrenen Örgütler Olarak Eğitim Örgütleri - Sosyal Sistem (T. Parsons) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Güç ve Politika (Pfeffer) - Yapısalcılık Sonrası Perspektifler, Post Modernizm ve Eğitim Yönetimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Yüksek Öğretim Yönetimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Yönetimde Güdüleme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 30 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 15 | 4 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 19 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 18 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|