Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi | EGT5212 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aydın Balyer |
Dersi Veren(ler) | Aydın Balyer |
Asistan(lar)ı | İrem Demir Arıcı, Zehra YALÇIN |
Dersin Amacı | Eğitimde toplam kalite yönetimini uygulayarak, nitelikli eğitimin nasıl sağlanacağını açıklar. |
---|---|
Dersin İçeriği | Toplam Kalitenin Tarihsel Gelişimi;Toplam Kalitenin Felsefesi; Toplam Kaliteye İlişkin Temel Kavramlar;Kalite Kavramı, Kalite Yönetim Modelleri;Toplam Kalitede Liderliğin Önemi, Toplam Kalite Yönetimini Başlatan ve Uygulayanlar; Takım Çalışması; Kalite Çemberleri; Stratejik Kalite Planlaması; Kalite iyileştirme, problem çözme araç ve teknikleri; Liderlik ; Eğitimde Toplam Kalite Yönetiminin İlke ve Prensipleri; Örgüt Yapısı; Öğrenmenin İyileştirilmesi; İSO 9000 ; Toplam Kalite Yöntem ve Teknikleri; Özdeğerlendirme ve Kalite Ödülleri, Toplam Kalite Yönetimin eğitimde uygulanması ve çeşitli ülkelerden örnekler; Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi; Yüksek Öğretimde Toplam Kalite Yönetimi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Katılanlar Toplam Kalite Yönetiminin eğitime nasıl uygulanması gerektiğine dair bilgi sahibi olur.
- Katılanlar Kalite iyileştirme, problem çözme araç ve tekniklerini analiz eder
- Katılımcılar Eğitimde Toplam Kalite Yönetiminin İlke ve Prensipleri; Örgüt Yapısı; Öğrenmenin İyileştirilmesi; İSO 9000i değerlendirir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | |
PÇ-1 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-2 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-3 | 4 | 5 | 4 |
PÇ-4 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-5 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-6 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-7 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-8 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-9 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-10 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-11 | 5 | 5 | 5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toplam Kalitenin Tarihsel Gelişimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Toplam Kalitenin Felsefesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Toplam Kaliteye İlişkin Temel Kavramlar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Kalite Kavramı, Kalite Yönetim Modelleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Toplam Kalitede Liderliğin Önemi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Toplam Kalite Yönetimini Başlatan ve Uygulayanlar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Ara sınav | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Stratejik Kalite Planlaması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Kalite iyileştirme, problem çözme araç ve teknikleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Eğitimde Toplam Kalite Yönetiminin İlke ve Prensipleri; Örgüt Yapısı; Öğrenmenin İyileştirilmesi; İSO 9000 | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Toplam Kalite Yöntem ve Teknikleri; Özdeğerlendirme ve Kalite Ödülleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Toplam Kalite Yönetimin eğitimde uygulanması ve çeşitli ülkelerden örnekler; Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Yüksek Öğretimde Toplam Kalite Yönetimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Yüksek Öğretimde Toplam Kalite Yönetimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 30 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 15 | 4 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 19 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 18 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|