Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Hizmetiçi Eğitim ve Yönetimi | EGT6108 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Erkan TABANCALI |
Asistan(lar)ı | Mithat KORUMAZ |
Dersin Amacı | Öğrencilere hizmet içi eğitimin önemini kavratmak ve bir hizmet içi eğitim programı hazırlama ve yönetme becerisi kazandırmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Hizmet-içi eğitimin önemi, yasam boyu eğitim içinde hizmet içi eğitimin yeri, hizmet-içi eğitim programlarının boyutları, ülkemizdeki hizmet içi eğitim programlarının değerlendirilmesi, hizmet içi eğitimin yönetilmesi, planlanması ve ekonomisi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Sürekli egitim, yasam boyu egitim ve Hizmet-içi egitim kavramlarını bilir
- Hizmet içi egitim programlarının boyutlarını bilir
- Hizmet içi egitim modellerini bilir
- Mevcut hizmet içi egitim yaklasımlarını bilir
- Hizmet içi egitim programlarının normal programlardan ayrılan ve benzer olan yönlerini bilir
- Hizmet içi egitimin basarısını saglayan faktörleri bilir
- Hizmet içi egitimde degerlendirme sürecini bilir
- Bir örnek hizmet içi egitim programı hazırlar
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sürekli egitim, yasam boyu egitim kavramlar | |
2 | Hizmet-içi egitim kavramı | |
3 | Hizmet içi egitim programlarının boyutları | |
4 | Hizmet içi egitimde üniversitelerin rolü | |
5 | Hizmet içi egitim modelleri | |
6 | Mevcut hizmet içi egitim yaklasımları | |
7 | Ara sınavı | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Hizmet içi egitimde degerlendirme süreci | |
10 | Hizmet içi egitimin basarısını saglayan faktörler | |
11 | Hizmet içi egitim programları konusunda kaynak kisiden yararlanma | |
12 | Hizmet içi egitim programları konusunda kaynak kisiden yararlanma | |
13 | Hizmet içi egitim programları konusunda kaynak kisiden yararlanma | |
14 | Hizmet içi egitim programları konusunda kaynak kisiden yararlanma | |
15 | Hizmet içi egitim programları konusunda kaynak kisiden yararlanma | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 30 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 15 | 3 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|