Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Örgütlerinde Önleyici Rehberlik ve Yönetimde Koruyucu Etmenler | EGT5207 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aydın Balyer |
Dersi Veren(ler) | Emre Er |
Asistan(lar)ı | İrem Demir Arıcı, Zehra YALÇIN |
Dersin Amacı | Dersin amacı; eğitim örgütlerinde önleyici rehberlik, riskli öğrenci davranışları ile yönetimde koruyucu etmenlerle ilgili bilgi ve beceri kazanmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | 1. Çağdaş Eğitim Süreci ve Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık (RPD) Hizmetleri 2. Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık (RPD) Kavramlarının Tanımı ve Temel İlkeleri 3. Gelişimsel RPD Yaklaşımı 4. Önleyici Rehberlik Kavramı ve Yaklaşımı 5. Riskli Ve Zararlı Öğrenci Davranışları A. Saldırganlık, Şiddet, Zorbalık Ve Önleme B. İntihar Ve Önleme C. Uyuşturucu Kullanımı Ve Önleme D. Ergen Hamileliği Ve Önleme 6. Yönetimde Koruyucu Etmenler A. Benlik saygısı B. Stresle Başa Çıkma Becerileri C. İletişim Becerileri D. Problem Çözme Becerileri E. Karar Verme Becerileri Ve Önleme F. Öfke Denetimi Ve Önleme |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler iletişim becerileri, karar verme becerileri, öfke denetimi vb. konularda bilgi ve beceri kazanır.
- Öğrenciler okullarda ortaya çıkabilecek riskli ve zararlı öğrenci davranışları bilir
- Öğrenciler yönetimde koruyucu etmenler konularında bilgi ve beceri kazanırlar.
- Öğrenciler yönetimsel iletişimi, riskli davranışları önleme bağlamında kullanmayı öğrenirler.
- Öğrenciler eğitim örgütlerinde önleyici rehberlik uygulamalarını analiz ederler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çağdaş Eğitim Süreci Ve Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık (RPD) Hizmetleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık (RPD) Kavramlarının Tanımı ve Temel İlkeleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Gelişimsel RPD Yaklaşımı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Önleyici Rehberlik Kavramı ve Yaklaşımı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Riskli Ve Zararlı Öğrenci Davranışları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Saldırganlık, Şiddet, Zorbalık Ve Önleme, İntihar Ve Önleme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Uyuşturucu Kullanımı Ve Önleme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Ergen Hamileliği Ve Önleme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Eğitim Yönetiminde Koruyucu Etmenler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Benlik Saygısı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Stresle Başa Çıkma Becerileri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | İletişim Becerileri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Problem Çözme Becerileri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Karar Verme Becerileri ve Öfke Denetimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 7 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|