Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sözcük Bilgisi | ING1222 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Burcu ÜNAL |
Dersi Veren(ler) | Burcu ÜNAL |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin sözcük ve dil yapıları arasındaki ilişkiyi öğrenmelerini, sözlü ve yazılı dilde kullanılan akademik sözcük dağarcıklarını geliştirmelerini sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Sözcükler ve dil yapıları arasındaki ilişki; ön ek ve son ekler yardımıyla sözcük üretmek; sözlü ve yazılı dilde deyimler, söz öbekleri, eşdizimlilik, argo, güzel adlandırma, neolojizm, atasözleri ve öbeksi eylemler. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler sözcüksel yapılar ve yapısal dil biçimleri arasındaki ilişkiyi saptayabilip bilgilerini sınıflayabilirler.
- Öğrenciler deyimleri, söz öbeklerini ve öğrenilen sözcükleri etkili bir biçimde kullanabilirler
- Öğrenciler sunumlarda sözcüksel bilgilerini ayırt edebilir ve bu bilgileri sınıflayabilirler
- Öğrenciler sözcük öğrenme stratejilerinin inceleme ve analizini yapabilirler
- Öğrenciler yeni sözcükleri çok geniş bağlamlarda kullanabilir ve ayırdına varabilirler
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş Hayatında ve Günlük Hayatta Kelime: A Guide To Vocabulary Emphasizing (ESP) English For Special Purposes: Tracking Usage: Formal/Informal (Teams To Track Progress) Colloquialisms/Phrasal Verbs – differentiating between them | Ders/Kitap/Çalışma Kağıtları |
2 | Bir Bağlamda Sözcük Değerlendirmesi: Differentiating between Figurative and Literal Meanings: How Prefixes/Suffixes Make a Difference: Differentiating between different words – same prefix or suffix | Ders/Kitap/Çalışma Kağıtları/Drama |
3 | Söz Öbeklerinin Tekrarı/ Günlük kullanımda deyimlerin Rolü/ İsim-Sıfat-Fiil ve Zarf arasındaki Farkı Bilme | Çalışma Kağıtları/Ders |
4 | Sözcük Hatırlamada bir yöntem olarak Drama: Drama Projelerini Planlama, Ödev Teslimi: 7. Hafta | Ders/Çalışma Kağıtları |
5 | 1. Arasınav: Gruplar sözcük ya da deyimsel fiilleri terminolojideki doğru kullanımı göstermek için öğretme becerilerini yaratıcı şekilde kullanarak sunacaklar | Ders/ Kitap/ Çalışma Kağıtları/ İnternet |
6 | Karşılaştırma ve Üstünlük bildirmede doğru Kullanım: Sınıf içi etkinliği | Ders/Kitap/Çalışma Kağıtları |
7 | Öğrenilen Sözcük ve İfadelerle Drama Sunumları: Öğrenci Değerlendirmeleri-Doğru Kullanım- açıkla- değerlendir (İstatistik sözcükleri öğret: on the rise- a reduction in) | Ders/Makale/ Değerlendirme Formları |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Whoever, Whenever, Wherever, Ever, Never However/Anyone/Someone/No one/Anybody/Somebody/Nobody nin gözden geçirilmesi | Ders/Kitap/İnternet |
10 | İleri Sözcük Kullanımında yapılması gerekenler ve Yapılmaması Gerekenler: What to do with confusing expressions: Prepare Presentations Using Au Courant Articles to demonstrate differences between current/past usage | Ders/Kitap/Makale-13. Hafta Proje Teslimi |
11 | Denenmiş ve Gerçek Alıntılar: : How to use Quotes and other forms of popular Punctuation: Puncutation Revisted | Ders/Kitap/Makale/Çalışma Kağıtları |
12 | Analizde ve yazıda Modern Sözcüklerin Kullanımı: Ödevler: bir problemin analizi ve çözümünü yapmak için çeşitli sözcükleri kullanmak ve bir konu üzerine fikir yürütmek | Ders/ Çalışma Kağıtları/Makaleler-Ödev Teslimi 13. Hafta |
13 | Gruplara ödevlerin sunulması: Öğrenci değerlendirmesi | Ders/Çalışma Kağıdı/ Değerlendirme Formu |
14 | Gruplarda sözcük Gelişiminin Gözden Geçirilmesi: Öğrenilen terimleri ne kadar iyi kullanabiliyorusun-drama aracıyla sözcüklerin hatırlanma seviyesi. Öğrenciler bir araştırmayı cevaplarlar. | Ders/Çalışma Kağıtları/Araştırma/Değerlendirme Formları |
15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | Ders/Çalışma Kağıdı/Makaleler |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 4 | 20 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 10 | |
Sunum / Seminer | 3 | 7 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|