Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Mali Tablolar Analizi | ISL2211 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İşletme Lisans Programı Seçmeli @ İktisat Lisans Programı Seçmeli @ İstatistik Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı | Seda Canikli |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, muhasebe kayıt ve raporlarının analiz amacıyla kullanılması için gerekli olan bilgilerin verilmesidir. Bunun yanında mali tabloların analiz edilerek işletmelerin mali yapıları hakkında karar verilebilmesi hususunda gerekli bilgi ve becerilerin öğrencilere kazandırılmasıdır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Mali analiz hakkında genel bilgiler, temel mali tablolar, ek mali tablolar, mali analiz teknikleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler Mali tablolar hakkında ayrıntılı bilgi edinecekler,
- Şirketlerin mali durumu hakkında sistematik yorum yapabilecekler
- Şirketleri sektördeki diğer firmalarla karşılaştırabilecek,
- Finansal problemlerin nedenlerini anlayabileceklerdir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | |
PÇ-1 | 1 | 1 | - | - |
PÇ-2 | - | 1 | - | - |
PÇ-3 | 1 | 1 | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - |
PÇ-5 | 1 | 1 | - | - |
PÇ-6 | 1 | 1 | - | - |
PÇ-7 | 1 | 1 | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - |
PÇ-10 | 1 | 1 | - | - |
PÇ-11 | 1 | 1 | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Muhasebe ve Finansal Raporlama Hakkında Genel Bilgiler | Lazol, 2020, Page 3-8; Schoenebeck&Holtzman, 2013, p.1; Fridson&Alvarez, 2022, p. 1-3 |
2 | Bilanço | Lazol, 2020, Page 8-35; Schoenebeck&Holtzman, 2013, p.3-4; Fridson&Alvarez, 2022, p. 33 |
3 | Gelir Tablosu | Lazol, 2020, Page 35-40; Schoenebeck&Holtzman, 2013, p.5-6; Fridson&Alvarez, 2022, p. 55 |
4 | Satışların Maliyetinin Hesaplanması | Lazol, 2020, Page 47-74; Schoenebeck&Holtzman, 2013, p.5-6; Fridson&Alvarez, 2022, p. 61 |
5 | Özkaynak Değişim Tablosu | Lazol, 2020, Page 75-85 ; Schoenebeck&Holtzman, 2013, p.7-8 |
6 | Nakit Akım Tablosu | Lazol, 2020, Page 64-72; Schoenebeck&Holtzman, 2013, p.10-15; Fridson&Alvarez, 2022, p. 87 |
7 | Uygulama Çalışmaları | Diğer Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Mali Analiz Yöntemleri; Karşılaştırmalı Mali Analiz | Lazol, 2020, Page 144-153; Schoenebeck&Holtzman, 2013, p.10-12 |
10 | Trend Analizi | Lazol, 2020, Page 154-184; Schoenebeck&Holtzman, 2013, p.12-14 |
11 | Oran Analizi | Lazol, 2020, Page 184-202; Schoenebeck&Holtzman, 2013, p.3,14-15 |
12 | Oran Analizi | Lazol, 2020, Page 232-255 ; Schoenebeck&Holtzman, 2013, p.19 |
13 | Pay Senedi Analizi | Lazol, 2020, Page 232-255 ; Schoenebeck&Holtzman, 2013, p.19 |
14 | Uygulama Çalışması | Diğer Kaynaklar |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 5 | 20 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 5 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|