Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Seminer | 0336187 | 0 | 5 | 0 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Turhan Erkmen |
Dersi Veren(ler) | Turhan Erkmen, Serdar Bozkurt |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Tez yazım kuralları ve araştırma önerisi hazırlama konularının öğrenilmesi. Öğrencilerin araştırma önerisi hazırlama ve sunma etkinliklerini arttırmak |
---|---|
Dersin İçeriği | Vak’a analizi, tez ve rapor yazım kuralları, araştırma problemini tespit etme, araştırmanın amacı ve önemini belirleme, araştırma yönteminin (veri toplama aracı,örneklem, veri analizleri) tasarımlanması bu dersin içeriğini oluşturmaktadır |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler yazım kurallarına ve biçimsel koşullara dikkat etmeyi bilir.
- Araştırma önerisi hazırlayabilme konusunda beceri kazanır.
- Teze ilişkin akademik araştırma yapabilir.
- Bilimsel araştırma metodunu uygulayabilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | |
PÇ-1 | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rapor ve tez yazım kuralları | Sekaran and Bougie, 2009, 1-16 |
2 | Araştırma önerisi hazırlama/ Bölümleri | Sekaran and Bougie, 2009, 35-64 |
3 | Araştırma modelleri ve türleri | Sekaran and Bougie, 2009, 101-120 |
4 | Araştırma varsayım, hipotez ve sınırlılıkları | Sekaran and Bougie, 2009, 86-92 |
5 | Veri Toplama Yöntemleri | Sekaran and Bougie, 2009, 179-222 |
6 | Bilimsel Araştırmalarda Geçersizlik Kaynakları | Sekaran and Bougie, 2009, 19-23 |
7 | Araştırma önerilerini değerlendirme | Sekaran and Bougie, 2009, 101-123 |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Araştırma Önerisi Sunumları | |
10 | Araştırma Önerisi Sunumları | |
11 | Araştırma Önerisi Sunumları | |
12 | Araştırma Önerisi Sunumları | |
13 | Araştırma Önerisi Sunumları | |
14 | Araştırma Önerisi Sunumları | |
15 | Araştırma Önerisi Sunumları | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | 1 | 30 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 15 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 30 | |
Sunum / Seminer | 1 | 30 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|