Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Ergonominin TemelleriILT380234300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ İletişim ve Tasarımı Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİletişim ve Tasarımı Bölümü
Dersin KoordinatörüAdviye Ayça ÜNLÜER ÇİMEN
Dersi Veren(ler)Adviye Ayça ÜNLÜER ÇİMEN
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıDersin temel amacı, arayüz tasarımı için temel ergonomi kurallarını öğretmektir.
Dersin İçeriğiErgonomi nedir, nerede kullanılır? / etkileşimli arayüzlerin geliştirilmesinde ergonomi prensiplerinin uygulanması.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • 100 Things Every Designer Needs to Know About People by Susan Weinschenk, New Riders, 2015.
  • Ergonomics for Beginners: A Quick Reference Guide, Jan Dul, Bernard Weerdmeester, Taylor & Francis Inc, 2008.
  • Human-Computer Interaction, Alan Dix, Janet E. Finlay, Gregory D. Abowd, Russell Beale, Prentice-Hall, Inc. Upper Saddle River, NJ, USA ©2003.
  • https://www.nngroup.com/articles/
  • https://jnd.org/tag/essays/
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Etkileşimli ürün tasarımında ergonomi fikrini geliştirebilir.
  2. 3 boyutlu etkileşimli mekanizmaların tasarımında insan faktorünün etkisini değerlendirebilir.
  3. Analog etkileşimlere dayanan uygulamalar ve projeleri tasarlayabilir.
  4. Tasarım oluşturmak için insanların yetenekleri ve sınırlamaları hakkındaki bilimsel bilgileri kullanabilir.
  5. İlişkili kaynakları değerlendirebilir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-13----
PÇ-23----
PÇ-3-----
PÇ-4-----
PÇ-5-----
PÇ-6-----
PÇ-7-----
PÇ-8-----
PÇ-9-----
PÇ-10-----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Ders tanımıNA
2İnsan nasıl görür?NA
3İnsan nasıl okur?NA
4İnsan nasıl hatırlar?NA
5İnsan nasıl düşünür?NA
6İnsan nasıl odaklanır?NA
7İnsanı ne motive eder?NA
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9İnsanlar sosyal canlılardır.NA
10İnsan nasıl hisseder?NA
11İnsanlar hata yapar.NA
12İnsan nasıl karar verir?NA
13Yaratıcılık tasarımı nasıl etkiler?NA
14İnsan vücudu tasarımı nasıl etkiler?NA
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev1330
Sunum/Jüri
Projeler00
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması00
Derse Özgü Staj
Ödev132
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler00
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarDers yürütücüsü daha sonra yeniden kullanmak üzere dersi kaydedebilir. Eğitmen normalde ders sırasında kendi sesini ve görüntüsünü kaydeder, ancak öğrencilerin görsel-işitsel verileri de özellikle soru-cevap dönemlerinde kaydedilebilir. Görsel-işitsel verilerinin kaydedilmesini istemeyen öğrenciler kamera ve mikrofonlarını kapatabilirler. Ders sırasında kamera ve mikrofonunu açık bırakan öğrencilerin görsel-işitsel verilerinin kaydedilmesine / paylaşılmasına izin vermiş olduğu varsayılır. Ders sırasında, eğitmenler tarafından öğrencilerin belirli konulara aktif katılımıtalep edilebilir ve bu süreçte öğrencilerin kamera ve mikrofonlarını açmaları gerekir; aksi taktirde öğrencinin bu faaliyetlere katılmadığı varsayılacaktır.