Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Önbüro HizmetleriTRZ113222120
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu @ Turizm ve Otel İşletmeciliği Ön Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimTurizm ve Otel İşletmeciliği
Dersin KoordinatörüAyda Gürkan
Dersi Veren(ler)Ayda Gürkan
Asistan(lar)ı
Dersin Amacı- Turizm sekötürün değişim hızına bağlı olarak öğrencilerin önbüro bilgilerinin gelişimlere uyumlanması - Konaklama işletmelerinde önbüronun önemini kavrama - Satılabilir oda sayısını tahminleyebilme - Önbüro faaliyetlerinin bütçelenmesini bilme
Dersin İçeriğiKonaklama işletmelerinde önbüro / Önbüronun bölümleri ve personeli / Önbüronun diğer bölümlerle ilişkileri / Önbüro departmanında bilgi teknolojileri kullanımı / Rezervasyon süreci / Konaklama süreci / Müşteri hesapları / Satılmaya hazır oda sayısının bulunması / Önbüro yönetim işlevleri / Getiri yönetimi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Konaklama İşletmelerinde Önbüro Yönetimi, Dr.Murat EMEKSİZ, Dr.Medet YOLAL, Detay Yayıncılık
  • İlgili Makaleler
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Önbüro departmanına ait temel birimleri bilir
  2. Rezervasyon, konaklama ve satış süreçlerini yönetebilir
  3. Önbüro departmanına ait istatistiksel hesaplamaları yapabilir
  4. Konaklama işletmelerinde bilgi teknolojilerini kullanabilir

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Konaklama İşletmeleri: Örgüt yapısı / Konaklama işletmelerinde önbüronun yeri ve önemi
2Rezervasyon Sürecinin Aşamaları / Grup Rezervasyonları / Forecast
3Resepsiyon ofisinde kullanılan belgeler / Müşteri tipolojisi / Oda satışında problemler ve müşterilerin otele kabul edilmediği istisnai durumlar
4Müşterinin kayıt kabul işlemleri / Konaklama sırasında verilen hizmetler / Grup kayıt kabul işlemleri / Telefonla İletişim
5Şikayet Yönetimi / Önbüronun güvenlik fonksiyonu Önbüro yönetim işlevleri
6İletişim ( Sözlü iletişim- Beden Dili ) / İç İletişim / Zaman yönetimi
7Otel işletmelerinde fiyatlandırma hedefleri ve yöntemleri / Oda satış fiyatının bulunması / Maliyete Dayalı Fiyatlandırma
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Kara dayalı fiyatlandırma / Rekabete dayalı fiyatlandırma / Pazarlamaya dayalı fiyatlandırma
10Satış – Pazarlama İlişkisi / Satış İkna İlişkisi / Güven Odaklı Satış / Yaratıcı Satış / Satış Geliştirme ( Upselling )
11Oda Satışı Tahminleme: Satılabilir Oda Sayısının Bulunması / Overbooking politikaları / Oda gelir ve giderlerinin tahminlenmesi / Bütçeleme
12Oda Satışı Tahminleme: Satılabilir Oda Sayısının Bulunması / Overbooking politikaları / Oda gelir ve giderlerinin tahminlenmesi / Bütçeleme
13Tur operatörleri veya seyahat acentaları kanalı ile yapılan satışlar / Toplantı organizasyonu satışları / Ziyafet satışları
14Otel işletmeleri ve getiri yönetimi / Getiri yönetimi ve önbüro / Getiri yönetiminde günlük faaliyetler
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama110
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri110
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar240
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati141
Laboratuar
Uygulama141
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması141
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer16
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok