Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Liderlik ve Liderlik Yaklaşımları | ISL5112 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İşletme ABD İşletme Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Serdar Bozkurt |
Dersi Veren(ler) | Serdar Bozkurt |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | İşletme yönetiminde stratejik bir öneme sahip olan lider davranışını çeşitli teori ve yaklaşımlar çerçevesinde irdelenerek, liderlik davranışına ilişkin konuları kavrayabilme ve yorumlayabilme |
---|---|
Dersin İçeriği | Liderlik kavramının tanımı, lider yönetici ilişkisi, etkin liderin özellikleri, takım lideri, liderlikte özellikler yaklaşımı, davranışsal yaklaşımlar, durumsal yaklaşımlar ve modern liderlik yaklaşımları bu dersin konuları arasındadır |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Lider yönetici olabilme perspektifi kazandırmak,
- Liderlik becerileri konusunda bilinçlendirmek
- Liderlik konusundaki sorunları analiz edebilmek
- Liderlik yaklaşımlarına katkı sağlamak
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | |
PÇ-1 | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Liderlik kavramı | Güney, 2012,1-27 |
2 | Liderlik ve Yöneticilik Arasındaki Farklar | Güney, 2012, 31-51 |
3 | Etkin Liderlerin Özellikleri | Güney, 2012, 53-67 |
4 | Davranışsal Liderlik Yaklaşımları(Ohio State, Michigan, Blake ve Mouton’un Yönetim Matrisi) | Güney, 2012, 69-86 |
5 | Davranışsal Liderlik Yaklaşımları(Kurt Lewin, Sistem 4 Yaklaşımı, McGregor’un X-Y Teorisi)/ | Güney, 2012, 87-126 |
6 | Durumsal Liderlik Yaklaşımları(Fiedler, Amaç-Yol Teorisi) | Güney, 2012, 129-190 |
7 | Durumsal Liderlik Yaklaşımları(Vroom-Yetton) | Güney, 2012,193-242 |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Durumsal Liderlik Yaklaşımları(Hersey-Blanchard) | Güney, 2012, 245-276 |
10 | Çağdaş Liderlik Yaklaşımları(Değişimci liderlik, Dönüşümcü liderlik) | Güney, 2012, 279-333 |
11 | Çağdaş Liderlik Yaklaşımları(Karizmatik liderlik, Kültürel liderlik) | Güney, 2012, 337-359 |
12 | Çağdaş Liderlik Yaklaşımları(Şeffaf liderlik, Etik liderlik) | Güney, 2012, 361-413 |
13 | Çağdaş Liderlik Yaklaşımları(Kendi kendine liderlik, Lider-üye değişimi) | Güney, 2012, 417-433 |
14 | Vaka Çalışması | |
15 | Genel Değerlendirme | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 30 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 5 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 20 | |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|