Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Kimya Tarihi | KIM2571 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Kimya Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Kimya Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Nevim SAN |
Dersi Veren(ler) | Nevim SAN |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Antik çağlardan başlayarak günümüze kadar kimya alanındaki önemli gelişmeleri, kimyaya yön veren bilim insanlarının çalışmalarını inceleyerek öğrenmek |
---|---|
Dersin İçeriği | Antik çağlardan günümüze kadar kimya alanında yapılan çalışmaları, belirli dönemler halinde incelemek, simyadan kimyaya geçiş süreci ve aşamada yapılan çalışmalar, Lavoiser’in modern kimyanın gelişimi için yaptığı çalışmaların önemi, modern kimya alanında yapılan çalışmalarda fizikokimya, elektrokimya, organik kimya, kuantum kimyası ve biyokimyanın önemi ve bu alanda öncülük eden biliminsanları ve çalışmaları, 21. Yüzyıl kimyasındaki gelişmeler. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci bilim tarihinde kimyanın tarihsel gelişimini öğrenmiştir.
- Öğrenci kimya tarihindeki önemli buluşları değişik bakış açısından değerlendirmeyi öğrenmiştir
- Öğrenci kimyanın hayatın her anında gerekli olduğunu öğrenmiştir.
- Kimya bilimine katkı sağlamış bir bilim adamının çalışmaları ayrıntılı olarak değerlendirmeyi öğrenmiştir.
- Hazırlamış olduğu bilim tarihi ile ilgili araştırma konusunu arkadaşlarına sunabilir ve tartışabilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgi, Bilim, felsefe, medeniyet, bilim tarihi ve önemiBilgi, Bilim, felsefe, medeniyet, bilim tarihi ve önemi, Simya tarihi | ders kitapları |
2 | Antik kimya’da simya adı altında yapılan çalışmalar, simyanın bilim tarihindeki önemi | ders kitapları |
3 | Simya’dan modern kimya’ya geçiş süreçleri ve yapılan çalışmalar | ders kitapları |
4 | Flogiston kavramı ile yanma olaylarının açıklanması, yanma işleminin aydınlatılma süreci | ders kitapları |
5 | Flogiston dönemiModern kimyanın öncüleri ve Lavosier’in kimya bilimine yaptığı katkılar | ders kitapları |
6 | Elektriğin kimyaya girişi, elektrokimya doğuşu ve elektrokimyanın modern kimya’da önemi | ders kitapları |
7 | Anorganik kimyadaki gelişmelerFizikokimya alanında yapılan çalışmalar ve kimyasal işlemlerin kanunlarla açıklanması | ders kitapları |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Organik kimyadaki gelişmeler, vitalist teorisinin kimyadaki önemi | ders kitapları |
10 | II.Dünya savaşı ve kimya, çekirdek kimyası | ders kitapları |
11 | Çekirdek kimyası, ikinci dünya savaşı, kimya sanayinin doğuşu Kuantum ve biyokimya alanındaki gelişmeler | ders kitapları |
12 | Günümüz kimyacılarının çalışma konularına toplu bir bakış | ders kitapları |
13 | Öğrenci sunumları | ders kitapları |
14 | Öğrenci sunumları | ders kitapları |
15 | 21. yüzyılda kimya alanındaki en önemli gelişmelere toplu bir bakış | ders kitapları |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 0 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 0 | 0 |
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|