Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Endüstri Mühendisliği | ISL5107 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İşletme ABD İşletme Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Beyza ÖZKÖK |
Dersi Veren(ler) | Beyza ÖZKÖK |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrencilerin süreç iyileştirme, kaynak optimizasyonu, yalın üretim, kalite yönetimi, tedarik zinciri yönetimi ve karar destek sistemleri gibi temel endüstri kavramlarını öğrenmeleri ve işletme sorunlarına bütüncül ve çözüm odaklı bir bakış açısı geliştirmeleri hedeflenmektedir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Endüstri mühendisliğinin ana fikrinin verilmesi |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Temel endüstri mühendisliği kavramlarını ve yöntemlerini tanımlayabilir ve açıklayabilir.
- İşletme süreçlerinde süreç iyileştirme ve kaynak optimizasyonu tekniklerini uygulayabilir.
- Yalın üretim, kalite yönetimi ve tedarik zinciri yönetimi yaklaşımlarını analiz edebilir ve yorumlayabilir.
- Karar destek sistemlerini kullanarak işletme problemlerine çözüm önerileri geliştirebilir.
- İşletme problemlerine bütüncül ve sistematik bir bakış açısıyla yaklaşarak farklı çözüm alternatiflerini değerlendirebilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-2 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 |
PÇ-3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 |
PÇ-5 | - | - | 2 | 3 | 3 |
PÇ-6 | - | 2 | - | 3 | 3 |
PÇ-7 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-8 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-9 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-10 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
PÇ-11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karar verme ve karar verme tipleri | Öztürk(2011), 1-17 |
2 | Karar modelleri kantitatif ve kalitatif modeller | Öztürk(2011), 18-21 |
3 | Stok (envanter modelleri) | Öztürk(2011), 581-586 |
4 | Ulaştırma Problemleri | Öztürk(2011), 427-440 |
5 | Doğrusal programlama | Öztürk(2011), 37-43 |
6 | Doğrusal programlama modelinin kurulması ile ilgili örnekler, doğrusal programlama modelinin grafik çözüm tekniği | Öztürk(2011), 46-103 |
7 | Doğrusal programlama simpleks yöntemi; standart ve kanonik şekiller, simpleks yöntemi, simpleks yöntem uygulamalarının türleri; bozulma sınırsız çözümler, seçenekli optimal çözüm, uygun çözüm bulunmama | Öztürk(2011), 121-170 |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Doğrusal programlama duyarlılık analizleri | Öztürk(2011), 183-235 |
10 | Kuyruk teorisi | Öztürk(2011), 684-716 |
11 | Simülasyon | Timor(2001), 406-427 |
12 | Örnek Soru Uygulamaları | Timor(2001), 427-434 |
13 | Markov tekniği | Öztürk(2011), 723-758 |
14 | Oyun teorisi | Öztürk(2011), 641-671 |
15 | PERT ve CPM analizleri | Timor(2001), 356-401 |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 40 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 2 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 9 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 17 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|