Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Fransız Yazını ve Uygarlığı V | MTF3312 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe, Fransızca |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Fransızca Mütercim Tercümanlık Lisans Programı (2018 versiyon) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Batı Dilleri ve Edebiyatı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Fulya Marmara |
Dersi Veren(ler) | Fulya Marmara |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrencilerin ilgi alanlarını zenginleştirmek / Kültürlerarası iletişimi sağlamak ve geçmişle bugün arasında bağlantılar kurabilmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | 20. yüzyılın sosyo-politik, ekonomik değerdirilmesi / Sürrealizm / Modern toplum özellikleri (L.Goldmann, J.Baudrillard ve A.Touraine) / Geleneksel roman yeni roman karşılaştırması / Yeni roman : Robbe-Grillet, Sarraute ve Butor / Roman örneklerinde kişi, uzam ve zaman incelemeleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrencinin çağdaş yüzyılın değerlerini sorgulayarak gerekli bağlantıları kurabilmesi. (PRG-3)
- Öğrencinin ilgi alanlarını zenginleşerek tek düzelikten sıyrılması. (PRG-8)
- Öğrencinin kültürlerarası iletişim bağlamında geçmişle bugün arasındaki bağlantıları kurabilme farkındalığını kazanması. (PRG-9)
- Öğrencinin yüzyıla ilişkin politik/ekonomik/kültürel söylemleri irdeleyerek düşünsel boyutta esneklik kazanması. (PRG-8)
- Öğrencinin çağdaş güncel sergileri takip ederek güzel sanatlara olan ilgisini artırma becerisi. (PRG-3, PRG-8)
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | 5 | - | - | - | 4 |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | 5 | - | 5 | 5 |
PÇ-9 | - | - | 5 | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 20. yüzyıla genel bakış / sosyo-politik yapı; 19. yüzyılla bağlantıların kurulması | Sunu 1 ve Hazırlanan ders izlencesinin paylaşımı |
2 | 20. yüzyıla genel bakış / sosyo-politik yapı; 19. yüzyılla bağlantıların kurulması | Kaynak Kitap |
3 | 20. yüzyıl temel metinler: Apollinaire ve şiiri | Kaynak Kitap |
4 | 20. yüzyıl temel metinler: Proust ve nehir roman | Kaynak Kitap |
5 | André Breton ve Gerçeküstücülük | Kaynak Kitap |
6 | Dünya Savaşları bağlamında bellek kavramı: Giraudoux ve Anouilh | Kaynak Kitap |
7 | Yeni Roman ve Geleneksel Roman ile Farklılıkları | Kaynak Kitap |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Albert Camus ve "Yabancı": Zamanının adamı | Kaynak Kitap |
10 | Kesişimsel haklar bağlamında Aimé Césaire ve Simone de Beauvoir | Kaynak Kitap |
11 | Ara Sınav 2 | |
12 | Amin Maalouf ve çokkültürlülük | Kaynak Kitap |
13 | Edgar Morin'in "İnsanı Ekolojikleştirmek" ve "Yaşamayı Öğretmek" başlıklı eserleri bağlamında yeni hümanizma arayışları | Kaynak Kitap |
14 | Öğrenci sunuları - Yüzyılın özelliklerini taşıyan yazınsal, güzel sanatlar, müzik gibi çeşitli alanlardan ve düşünsel bağlamdan seçilen konular üzerine sunular ve tartışmalar | Sunular ve 1940-2020 arası seçilmiş yazınsal bir ürünün kişi/zaman/uzam üçgeni kapsamında okunması ve değerlendirilmesi |
15 | Yüzyılın özelliklerini taşıyan yazınsal, güzel sanatlar, müzik gibi çeşitli alanlardan ve düşünsel bağlamdan seçilen konular üzerine sunular ve tartışmalar | Çağdaş yüzyıla analitik bakış |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 4 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|