Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi | OKL3011 | 3 | 4 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Nur Tuğluk |
Dersi Veren(ler) | Mehmet Nur Tuğluk |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı okul öncesi öğretmen adaylarını oyun ve çocuk gelişimi ile ilgili bilgi ve becerilerle donatmak ve bu bilgi becerileri çocuklar için kullanılacak oyunlar ve fiziksel aktivite repertuarı geliştirmelerinde uygulamalarını sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Fiziksel etkinliklerin çocuk gelişiminde rolü, insan hareketlerinin kategorileri ve bu hareketlere uygun bireysel ve grup etkinlikleri, antrenman oyunları (motor özellikleri geliştirici, dayanıklılık, sürat, koordinasyon, kuvvet, esneklik gerektiren oyunlar) , bedensel etkinliklerle ilgili araç-gereç ve malzeme bilgisi ve kullanımı, araçlı oyunlar (ip, top, çember, kurdele vs. ) , sınıf oyunları (eğitsel oyunlar, dikkat geliştirici, duyuları geliştirici, küçük kasları geliştirici oyunlar) , ritmik etkinlikler ve müzikli oyunlar (rondlar) , okul öncesi dönem çocuklarına hareket eğitimi etkinliğinde yaptırılabilecek hareketler ve bunların öğretilmesinde dikkat edilmesi gereken konular. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler okul öncesi eğitimde oyunun önemini açıklar
- Öğrenciler oyunun evrelerini sıralar
- Öğrenciler oyun çeşitlerine örnek verir
- Öğrenciler oyunun yapısal temellerini açıklar
- Öğrenciler eğitsel oyunları sınıflandırır
- Öğrenciler kültürel oyunlara örnek verir
- Öğrenciler araçlı, araçta, araçsız yapılan oyunları sıralar
- Öğrenciler okul öncesi eğitim kurumlarında uygulama yapar
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okul öncesi eğitimde oyunun önemi evreleri, çeşitleri | 1,2, 3 ve 4 nolu kaynaklar |
2 | Oyunun yapısal temelleri | 1,2, 3 ve 4 nolu kaynaklar |
3 | Eğitsel oyunların sınıflandırılması, ( oyunun karakterine göre, oyunu seçmede ve oynamada etkili olan özelliklerine göre) | 1,2, 3 ve 4 nolu kaynaklar |
4 | Kültürel oyun örnekleri | 5 nolu kaynak |
5 | Kültürel oyun örnekleri | Kültürel oyun örneklerinin araştırılması |
6 | Kültürel oyun örnekleri | Kültürel oyun örneklerinin araştırılması |
7 | Kültürel oyun örnekleri | Kültürel oyun örneklerinin araştırılması |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Araçlı oyun örnekleri | Araçlı oyun örneklerinin araştırılması |
10 | Araçta yapılan oyun örnekleri | Araçta yapılan oyun örneklerinin araştırılması |
11 | Araçsız yapılan oyun örnekleri | Araçsız yapılan oyun örneklerinin araştırılması |
12 | Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanması | Oyun materyallerinin hazırlanması |
13 | Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanması | Oyun materyallerinin hazırlanması |
14 | Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanması | Oyun materyallerinin hazırlanması |
15 | Tartışma, araştırma ve uygulama | 1,2, 3, 4 ve 5 nolu kaynaklar ve ders materyalleri |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 2 | 40 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|