Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Olasılık ve İstatistik | CEV2231 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Çevre Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Kimya Mühendisliği Lisans Programı (%100 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Çevre Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ertan ARSLANKAYA |
Dersi Veren(ler) | Ertan ARSLANKAYA, BÜLENT İLHAN GONCALOĞLU |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Deneysel ölçmelerde, duyarlılık, hata, belirsizlik, hassasiyet, olasılık ve doğruluk kavramlarını anlamaktır. Veri toplama, işleme, değerlendirme ve sunuş becerilerini kazandırmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | İhtimal Hesabı Esasları, Dağılım Fonksiyonlarının Özellikleri , Örnekleme Dağılımları ve Esasları Regrasyon ve Korelasyon Analizleri İstatistiki Testler |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Toplanan verileri derleyebilme
- Verileri grafiksel sunabilme
- Dağılım ölçülerinin tanımlanabilme ve, hesaplayabilme
- Standart normal dağılım bilgileriyle olasılık hesaplayabilme
- İstatistik teori ve uygulamasında yeterli bilgi birikimine sahip olma
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İstatistiğe Giriş ve Açıklayıcı İstatistik | İlgili kaynak |
2 | Merkezi Eğilim ve Dağılma Ölçüleri | İlgili kaynak |
3 | Olasılık | İlgili kaynak |
4 | Anakütle Dağılımları 1 | İlgili kaynak |
5 | Anakütle Dağılımları 2 | İlgili kaynak |
6 | Örnekleme Planları ve Dağılımları | İlgili kaynak |
7 | Tahminler 1 | İlgili kaynak |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Tahminler 2 | İlgili kaynak |
10 | Hipotez Testleri 1 | İlgili kaynak |
11 | Hipotez Testleri 2 | İlgili kaynak |
12 | Ara Sınav 2 / Uygulama veya Konu Tekrarı | İlgili kaynak |
13 | Varyans Analizi (ANOVA) | İlgili kaynak |
14 | Korelasyon ve Regresyon Analizi | İlgili kaynak |
15 | Dönem Sonu Sınavı | İlgili kaynak |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|