Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Medya PlanlamasıILT470134300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ İletişim ve Tasarımı Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİletişim ve Tasarımı Bölümü
Dersin KoordinatörüAhmet Ziya SANDIKCIOĞLU
Dersi Veren(ler)Misafir Öğretim Elemanı, Ahmet Ziya SANDIKCIOĞLU
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıÖğrencilere, interaktif medya alanında pazarlama ve medya planlaması ile ilgili temel bilgilerin verilmesi
Dersin İçeriğiİnteraktif medya alanında medya planlama
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Yeni Medya Planlama Ve Tüketici Davranışları”, Doç. Dr. Bilgen Başal
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Farklı medyaların yönetimi bilgilerini değerlendirebilir.
  2. Ajans-müşteri ilişkisinde medya planlamanın önemini kavrayabilir.
  3. Medya planlama yapabilir.
  4. İlgili kaynakları kullanabilir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Medya Kavramı, Medya ve Pazarlama, Pazarlama Kavramı ve Medya Planı İlişkisi, Medyanın Sınıflandırılması, Geleneksel Medya ve Yeni Medya Ayrımı, Dijitalleşme, Yöndeşme, Üzerinde Oynanabilirlik, Yeni Medya ve ReklamNA
2Medya Planlamanın Tanımı, Dijital Medya Planlama, Medya Planlaması Neden Önemlidir? Medya Ajanslarının Yapısı, Günümüzde Medya Planlamacısının Değişen Rolü Ve Değişim Nedenleri, Yeni Nesil İzleme Ölçüm Yöntemleri - Next Generation (NG) Audience MeasurementsNA
3Medya Planlamasında Kullanılan Temel Kavramlar, Evren, Rating, Brüt İzlenme Oranı (GRP), İzlenme Payı (Share), Erişim (Reach), Frekans, Ortalama İzleme Süresi (ATS), Diğer Maliyet Hesabı ve Karşılaştırma Yöntemleri, Kampanya Etkinliğini Değerlendirmede Kullanılan Kavramlar, İzlenme-Okuma-Dinleme Verileri Baz Alınarak Yapılan Hesaplamalar Maliyet Verileri Baz Alınarak Yapılan Hesaplamalar, Kampanya Etkinlik Kavramlarının Birlikte DeğerlendirilmesiNA
4Medya Planlamada Aşamalar-Rekabet Analizi (Durum Analizi), Hedef Kitle Analizi, Reklamın Bölgeselliği, Reklamın Zamanlaması, Reklam Kampanyasının Uzunluğu, Mecra Seçimi, Satın Alma ve Satın Alma Sonrası DeğerlendirmeNA
5Hedef Kitle- Bölümlendirme (Segmentasyon), İzleyici (Mesajın Alıcısı),Araç, Halk, Paydaşlar, Topluluk, Hedef Kitle Türleri, Hedef Kitlenin Doğru Tespit Edilmesinin Faydaları Hedef Kitle Analizleri, Hedef Kitleleri Oluşturan Gruplar NA
6Medya Karmasının Oluşturulması-Medya Karmasının Medya Planlama Sürecindeki Yeri, Medya Karması ve Karmayı Etkileyen Unsurlar, Reklam Ortamları ve Özellikleri, Medya Karması Stratejileri NA
7Medya Satın Alma Krı̇terlerı̇ ve Bütçeleme, Medya Satın Alma Süreci, Yer ve Zaman Satın Alma Kriterleri, Mesaj İletimi Konusunda Medya Maliyet Karşılaştırması, Reklam Bütçesine Karar Verme NA
8Ara Sınav 1
9Medya Planlamada Ölçümleme- Medya Ölçümlerine Genel Bakış, Medya Ölçüm Araştırmalarının Amaçları, İzleyici Ölçümlerinde Kullanılan Yöntemler, Temel Televizyon İzleme Ölçümleri, Örneklem Kavramı Ve Örneklem Seçimi, Basılı Medya Ölçümleri, Radyo Dinleme Ölçümleri, İnternet Ölçümleri, Açık Hava Ölçümleri, Sinema Ölçümleri, TGI Araştırması, Reklam Harcaması (Adex) RaporlarıNA
10Reklam Kampanya Zamanlaması Ve Uzunluğu-Reklamın Ne Zaman Yapılacağı Sorusu: Zamanlama, Aperture (Açıklık) Kavramı, Reklamın Zamanlamasında Etkili Olan Faktörler, Reklam Kampanyası Uzunluğunu Etkileyen Faktörler, Reklam Zamanlamasında Strateji TürleriNA
11Stratejik Medya Planlamada Hedefler Ve Bir Medya Planlama Örneği Strateji’nin Anlamı, Strateji Belirlemede Farklı Hedefler, Medya Planlama Öncesi Adımlar Medya Planlama Örneği NA
12Dijital Medya Planlamasının Boyutları-Görüntülü Reklam (Display Advertising),Online Reach / Erişim, Erişim Hesaplaması Impression (Gösterim), Reach Ve Impression Stratejileri: Büyük Resme Bakmak Reklam Maliyetleriyle İlgili Olan Terimler, Engagement Rate (ER) Etkileşim Oranı, Dijital Reklam Terminolojisinde Yer Alan Diğer Kavramlar, Performans Pazarlaması, Sosyal Medya Pazarlaması Mobil Pazarlama NA
13Programatik Reklam Satın Alma Ve Dijital Medya Planlama Örneği Programatik Reklam Satın Alma, Reklam Değişim Ağları (Ad Exchange Networks), Reklam Envanteri (Advertising Inventory), Programatik Satın Alma Sürecinin Faydaları, Dijital Medya Planlama ÖrneğiNA
14İnternet Teknolojisinde En Yeniler Ve Medya Planlama, Nesnelerin İnterneti (Internet Of Things – Iot) Büyük Veri Ve Dijital Medya Planlama, Bulut Ağı Teknolojisi (Network Cloud Technology)NA
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev230
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması135
Derse Özgü Staj
Ödev26
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok