Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Türk Eğlence Kültürü | TDE3342 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aynur Koçak |
Dersi Veren(ler) | Aynur Koçak |
Asistan(lar)ı | Fatma Zehra Uğurcan |
Dersin Amacı | Eğlence özelliklerinin ve kaynaklarının kavratılması ve Türk eğlence kültürünü tanıtmak ve çeşitleri hakkında bilgi vermek |
---|---|
Dersin İçeriği | Türkiye’de ve Türkiye dışında eğlence üzerine yapılan araştırmalar,eğlencenin işlevleri, eğlence türleri ve özellikleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | . |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Türk yaşam tarzı ve felsefesini anlama ve yorum yapabilme becerisi kazanır.
- Türk kültürünü ve Türk insanının eğlence anlayışını tanır.
- Eğlencenin insan yaşamındaki önemini kavrar.
- Türk eğlence türleriyle ilgili bilgi sahibi olur.
- Türk eğlence anlayışının hangi unsurlar üzerine kurulduğunu öğrenir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | 4 | 4 | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | 4 | - | - | 5 | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | 4 |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin işleniş metodunun ve kaynakların tanıtılması | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
2 | Eğlencenin işlevleri, eğlence türleri ve özellikleri | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
3 | Türk halk eğlencelerinin yapısı | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
4 | Türk halk eğlencelerinin yapısı | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
5 | Ritüel kökenli eğlenceler | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
6 | Dini günler ve bayramlarla ilgili eğlenceler | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
7 | Dini günler ve bayramlarla ilgili eğlenceler | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Geçiş dönemleriyle ilgili eğlenceler | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
10 | Mevsimlik toplantı ve eğlenceler | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
11 | Yöresel şenlik ve festivaller | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
12 | Kent yaşamı kökenli toplantı ve eğlenceler | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
13 | Kent yaşamı kökenli toplantı ve eğlenceler | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
14 | Kent yaşamı kökenli toplantı ve eğlenceler | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
15 | Genel değerlendirme | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|